Us presentem una proposta formativa en línia adreçada a professors de llengua catalana, anomenada La gramàtica de construccions: una proposta comunicativa d’ensenyament-aprenentatge dels pronoms febles (codi 9001790555). Es tracta d’una proposta de formació experimental que s’adscriu a la línia d’investigació dels doctors Andreu Sentí (Universitat de València) i Carles Segura (Universitat d’Alacant) sobre l’anàlisi dels models d’ensenyament-aprenentatge dels pronoms febles d’estudiants de català com a L2.
Aquesta experimentació forma part del procés d’anàlisi científic en què se segueix un model teòric alternatiu al tradicional per a explicar la gramàtica, concretament, la gramàtica de construccions cognitiva i la seva aplicació pràctica. Aquesta investigació pretén obtenir dades empíriques dels avantatges (o no) de la gramàtica de construccions cognitiva com a model per a implementar una gramàtica pedagògica i avaluar els materials didàctics que s’oferiran.
Aquesta formació és una bona oportunitat perquè el centre educatiu pugui participar en els projectes acadèmics universitaris i perquè els docents tinguin més eines que els permetin adoptar enfocaments alternatius.
L’aplicació al centre obre la possibilitat de participar en el congrés sobre didàctica que se celebrarà a València durant el 2024.
Inscripció finalitza el 10 d’octubre: codi 9001790555
Correu de contacte: competencialing@xtec.cat
Per a més informació pots consultar el pdf explicatiu