BUTLLETÍ n.169 ESCOLES VERDES- MAIG

Recull dels articles d’aquest mes de maig.

“VICTÒRIA” La cançó d’enguany del grup de la Veu de la Terra.

Sigues part de la celebració del 25è aniversari amb la cançó Victòria  del grup La Veu de la Terra que es cantarà conjuntament durant la jornada. Per anar més enllà O ENCARA QUE NO HI VAGIS A LA FESTA DE CLOENDA,  aprofiteu els materials i recursos didàctics que s’ofereixen a la web del grup per treballar-la a l’aula.

Noves formacions de cocreació sobre situacions d’aprenentatge al juliol

Durant la primera setmana de juliol, tindrà lloc una formació semipresencial per a docents de primària i secundària d’escoles verdes amb l’objectiu de cocrear situacions d’aprenentatge de la mà d’experts en temes com són el canvi climàtic, la gestió forestal i la biodiversitat.

XI CONFINT Catalana. Més de 80 joves es converteixen en detectius durant un dia

El 16 d’abril, l’alumnat de 21 centres de la XESC van celebrar la XI Conferència Catalana de joves “Tinguem cura del planeta”.

II Jornades de Xarxes Educatives de Catalunya

La jornada va aplegar més de 300 professionals del món de l’educació.

Ecopodcast, el podcast de notícies ambientals de les escoles verdes del Camp de Tarragona i la Conca de Barberà

Una cinquantena d’escoles verdes de la província de Tarragona organitzen una acció conjunta, l’Ecopodcast,

Les escoles verdes de Baix Camp i Montsià organitzen accions reivindicatives per celebrar el Dia Mundial de l’Aigua

Gairebé una quarentena d’instituts i escoles verdes han dut a terme una acció reivindicativa conjunta de penjar en ponts i parets de diferents municipis el lema escollit: “Gota a gota l’aigua s’esgota”

L’Institut del Baix Empordà introdueix una espècie en perill d’extinció

L’alumnat de la mà de l’entitat La Sorellona, ha creat un punt de reproducció de l’espinós o escanyagats (Gasterosteus aculeatus) a la bassa de l’institut per fer reforç poblacional al seu hàbitat natural, el riu Daró, i aportar individus a la bassa del Prat Xirlo de Calella de Palafrugell.

L’Escompís, una iniciativa per implicar la comunitat educativa en la reducció de residus

L’Institut de Seròs (Segrià) estrena l’Escompís, l’espai web que aglutina les campanyes que es fan al centre per fomentar la reutilització i el reciclatge entre la comunitat educativa

L’Institut La Sureda col·labora per reduir el consum d’aigua

L’alumnat de segon d’ESO, a partir del projecte La sequera i la realització d’una diagnosi sobre el consum, ha identitficat que els comptadors d’aigua són compartits amb l’escola de primària Josep Barceló i Matas.

Celebració de fòrums d’escoles verdes i trobades de comitès ambientals

Durant el mes d’abril i maig han tingut lloc diversos fòrums d’escoles verdes de primària i secundària i trobades de comitès ambientals arreu del territori. Us animem a veure’n els resums.

ADENC: Fem més viva la plana del Vallès

Un projecte d’educació per l’acció on es promouen accions de millora del bosc, el riu i la ciutat.

Societat Catalana d’Herpetologia: AMPHIBIA

Una proposta d’ApS per donar a conèixer i protegir els amfibis, altres espècies aquàtiques i els seus hàbitats.

RECURSOS:

La importància de la salut planetària

Durant l’ActuaX25 hem treballat diferents situacions d’aprenentatge sobre la salut planetària.

Proposta de situació d’aprenentatge sobre el clima i el paisatge

Les activitats permetran entendre què els passa a les espècies davant l’emergència climàtica. Per a alumnat de 3 a 6 anys i de 7 a 10 anys.

Proposta de situació d’aprenentatge sobre la pol·linització

Les activitats permeten aprendre a identificar les espècies pol·linitzadores del nostre entorn i realçar la tasca essencial que duen a terme. Per a alumnat d’11 a 14 anys.

Proposta de situació d’aprenentatge sobre les espècies invasores
Hi ha relació entre canvi climàtic, espècies invasores i noves malalties? Conèixer la problemàtica d’aquestes espècies i els seus impactes sobre la salut de les persones i del planeta és fonamental per prendre-hi mesures. Per a alumnat de 15 a 18 anys.

AGENDA:

Enllaços d’interès