PROVES D’AVALUACIÓ 4t ESO (CB4)

La prova de quart d’ESO avalua les competències i coneixements bàsics que l’alumnat ha d’haver adquirit en la competència comunicativa lingüística, en la competència cientificotecnològica i en la competència matemàtica. Aquesta prova externa, que elabora i organitza el Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu, té un caràcter formatiu i orientador per als centres, i vol ser una eina per impulsar la millora global del sistema educatiu català.​

Aquest curs amb motiu de la situació pandèmica que vivim, s’ha vist obligat a canviar les seves dates i es desenvoluparan seguint  un nou calendari:

Actuacions dels centres i calendari per al curs 2021-2022

​Calendari Actuacions

Del 15 al 26 de novembre

 

 

  • ​Ve​rificar la càrrega d’alumnes que s’ha fet des de la base de dades del Departament.
  • Assignar alumnes a grups.
  • Proposar docents per passar les proves (aplicadors/ores).​
Del 31 de gener al 4 de març
  • Rebre i custodiar les proves.
A partir del 25 de febrer
  • Extreure les llistes de control dels alumnes per fer les proves.
Del 2 al 4 de març 
  • Introduir les incidències possibles d’assignació de codis contingents, baixes i absències.
2 i 3 de març Passar les proves

  • 2 de març: llengua catalana, matemàtiques i llengua castellana.
  • 3 de març: cientificotecnològica i llengua estrangera (anglès, francès o alemany) i, si escau, aranès.​
A partir del 23 de maig
  • Descarregar els informes.
Del 23 al 27 de maig​
  • Accés dels centres a la plataforma per visualitzar les correccions.
  • Tramitar les reclamacions.
A partir de la segona quinzena d’octubre​ 
  • Descarregar informes del centre per ítems​​.

 

​​​Alumnes que han de fer la prova

Els i les alumnes de quart curs d’ESO de tots els centres educatius tenen el dret i el deure de fer aquesta prova. Tanmateix, el centre pot proposar les exempcions que s’estableixen en la ​Resolució EDU/2986/2021​:

  • ​alumnes que s’han incorporat al sistema educatiu català en els dos darrers anys i no tenen un coneixement suficient de les llengües de la prova;
  • alumnes amb necessitats educatives especials derivades de discapacitats físiques, psíquiques o sensorials que repercuteixen en desfasaments greus de l’aprenentatge. Si cal valorar algun d’aquests casos, es tenen compte els informes de les necessitats educatives d’aquests alumnes;
  • alumnes que no poden assistir al centre per malaltia prolongada o per situacions administratives o jurídiques.

El centre pot proposar que no faci la prova a l’alumnat que es trobi en alguna d’aquestes circumstàncies, o bé que faci alguna competència amb correcció interna o exte​rna.

La correcció interna es recomana quan els alumnes tenen alguna discapacitat que els impedeix fer la prova en condicions ordinàries, però que poden fer-la en condicions adaptades. Es pot tenir així una valoració més qualitativa i que s’adapti a les seves circumstàncies.

El Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu adapta la realització de les proves per als alumnes amb dèficits visuals o auditius que disposin d’un​ pla individualitzat d’atenció educativa.​​

A proposta de la direcció del centre, els alum​​nes amb discapacitat auditiva, visual o amb trastorn que condiciona l’aprenentatge i la comunicació (àmbit matemàtic, comunicació i llenguatge i TDAH) poden fer cadascuna de les proves amb 15 minuts addicionals.

Document amb la inf​ormació per a l’estudiant

Horari de les proves  

​​Dia Horari Proves

2 de març de 2022
 de 9 a 10 h  Llengua catalana​
de 10 a 11 h  Matemàtiques
 d’11 a 11.30 h  Descans
 d’11.30 a 12.30 h Llengua castellana
 3 de març de 2022  de 9 a 10.15 h  ​Cientificotecnològica​
de 10.15 a 11.30 h
Llengua estrangera (anglès, francès o alemany)
d’11.30 a 12 h  Descans
de 12 a 13 h  Aranès (a l’Aran)

Sistema de resposta

​Cal tenir en compte el següent:

  • En les proves de llengua catalana, llengua castellana i aranès s’ha de fer la redacció al full de respostes 2. La redacció no es comptabilitza per línies, sinó per paraules (un mínim de 125). Així mateix, les respostes obertes i la redacció s’han de contestar en el full de respostes 2.
  • En la prova de llengua estrangera, cal tenir present que només hi ha una redacció, que ha de contenir entre 80 i 95 paraules i que s’ha de fer al full de respostes 2. Es recomana que les activitats de comprensió oral es contestin primer al quadern i que després es passin al full de respostes 1. La redacció s’ha de fer al full de respostes 2.
  • En la prova de matemàtiques i en la prova cientificotecnològica hi ha preguntes obertes, que s’han de contestar al full de respostes 2.
  • Les preguntes de resposta oberta, que estan convenientment indicades al quadern, cal respondre-les al full de respostes 2.​

​Per facilitar que l’alumnat es familiaritzi amb les proves, es poden utilitzar les d’altres cursos que hi ha disponibles al web del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>