PROVA 6è DE PRIMÀRIA

Els propers dies 26, 27  i 28 d’abril l’alumnat de 6è de Primària realitzarà les proves de Competències Bàsiques de 6è a tots els centres de Primària. El calendari d’enguany serà:

Aprofitem per compartir aquí algunes informacions útils al respecte:

A) Per a les  famílies,

El Departament d’Educació, dins del conjunt de mesures empreses per millorar els resultats educatius de les escoles de Catalunya, du a terme una prova d’avaluació a l’alumnat de sisè curs d’educació primària.

Aquesta avaluació se centra en algunes competències bàsiques lingüístiques, matemàtiques i de coneixement del medi natural que cal haver assolit en acabar l’educació primària.

És una activitat educativa i, com a tal, té caràcter obligatori, atès que està configurada com un deure dels alumnes, d’acord amb l’article 22.1.b) de la Llei d’educació de Catalunya (LEC).

La prova estarà formada per cinc competències: de llengua catalana, de llengua castellana, de llengua estrangera, de matemàtiques i de coneixement del medi natural. A la Vall d’Aran

s’inclourà un quadern d’aranès.

Els quaderns de llengua catalana, llengua castellana, llengua estrangera i aranès inclouran activitats de comprensió lectora i expressió escrita. El quadern de matemàtiques contindrà activitats de numeració i càlcul, espai, mesura, representació gràfica de dades i relacions i canvi. El quadern de l’àrea de coneixement del medi natural contindrà diferents activitats d’explicació de fenòmens naturals i aplicacions tecnològiques, de reconeixement dels aspectes principals de la investigació científica i d’interpretació d’informació de caràcter científic i tecnològic.

Quan i on es farà La prova es farà els dies 26, 27 i 28 d’abril de 2022.

DIMARTS 26                                DIMECRES 27                                                       DIJOUS 28

• llengua catalana                          llengua castellana                                                 coneixement del medi natural
  • llengua estrangera                      matemàtiques

S’aplicarà simultàniament a tots els centres de Catalunya que imparteixen educació primària.Cada alumne farà la prova en el centre on està escolaritzat i la corregirà professorat extern.

Resultats

Els resultats de la prova es comunicaran als centres educatius. Els centres rebran informació sobre el conjunt de l’alumnat que escolaritzen. Les  dades concretes de cada centre i de cada alumne seran confidencials. Els resultats d’aquesta avaluació completaran i

enriquiran les diferents fonts d’informació de què disposen els centres per identificar el grau

d’assoliment de coneixements i competències bàsiques de cada alumne i els punts febles que s’han de treballar per facilitar-li el seguiment de les activitats d’aprenentatge al llarg de l’educació secundària obligatòria (ESO).

La prova donarà una informació complementària per al centre. No tindrà efecte directe ni en

l’avaluació final de l’alumnat ni en la decisió de passar a l’ESO.

Finalitat

Aquesta avaluació permetrà al Departament d’Educació i a cada centre d’educació primària

tenir informació acurada sobre l’assoliment competencial de l’alumnat, mitjançant un

instrument de mesura homogeni.

La prova ha de servir també perquè cada escola pugui corregir els punts febles i potenciar els punts forts a partir de la major autonomia que li atorga la LEC.

L’objectiu final és millorar els resultats del sistema educatiu.

B) Per al Professorat,

Abans de l’aplicació de la Prova,

• Rebuda de les proves al centre, dates i mesures de seguretat.
  • Comprovar que es disposarà, per a cada grup classe, un reproductor d’àudio per a les proves orals de llengües.
  • Preveure si s’ha de fer alguna adaptació de l’organització del centre (patis,horaris de professors ..) per tal que les proves es facin en l’horari previst.
  •  Preveure en l’organització d’horaris la possibilitat de donar 15 minuts més de temps als alumnes amb trastorns que condicionen l’aprenentatge (TDHA, dislèxia, discalcúlia, disgrafia, trastorn d’aprenentatge no verbal o trastornespecífic del llenguatge)
  • El director del centre ha de tenir, el dia de les proves, els llistats dels alumnes que haurà imprès prèviament de l’aplicació.
  • Recordar les funcions del professorat aplicador, segons la guia d’aplicació de la prova.
Pel que fa als dies 26,27 i 28 d’abril, en què s’aplicaran les proves , es recomana realitzar una reunió prèvia amb els aplicadors per: obertura de sobres comprovació dels quaderns, els fulls de resposta, lloc i horari de
les proves, llistes d’alumnat.

En cas que de problemes amb el precinte dels paquets les proves, l’aplicador/a s’ha de posar en contacte amb la presidència de la comissió.

Abans d’iniciar la prova l’aplicador/a informarà als alumnes, identificats a les llistes com alumnes amb trastorns que condicionen l’aprenentatge
, que poden disposar de 15 minuts addicionals.

Durant l’aplicació de la prova, controlarà els alumnes que l’han utilitzat i es farà constar en l’acta, relacionant els codis dels alumnes per tal que el president/a de la comissió en tingui coneixement.

• En acabar les proves la direcció ha d’introduir a l’aplicacióles possiblesincidències (codiscontingents, baixes i absents)

Materials Aplicadors;

Aprofitem per adjuntar-vos aquí l’Acta corresponent a les proves: Annex IV_Acta_d_aplicació
Trobareu una breu infografia amb els aspectes més importants a l’hora de l’aplicació de la Prova: Pautes d’aplicació de les Proves A6P_2022_PautesConsells (1)