PREPARANT EL NOU CURS? eduCAC T’AJUDA

De què parla l’eduCAC?

L’eduCAC ens proposa la comunicació com a nexe integrador de les competències transversals del currículum de secundària. A través de l’educaci mediàtica , podem treballar els àmbits digital, personal i social.

De l’agenda mediàtica (qui escull què és i què no és notícia?) i de les bombolles de filtres, i també de sobreinformació, infoxicació i deepfakes. De com cada cop és més complicat saber a qui ens creiem.

De com el sensacionalisme ha generat una gran transformació de la informació als mitjans, que vira cada cop més cap a l’infoentreteniment.

De com els programes de telerealitat o realities s’han fet forts a les graelles de televisions generalistes i temàtiques, i del paper dels estereotips en aquest tipus de format. Què hi ha de realitat, en els xous d’impacte?

De com nosaltres també ens hem convertit en generadors de continguts i d’entreteniment per als altres a través de tot allò que compartim a les xarxes socials. En som conscients?

L’eduCAC també parla del llenguatge i de l’estètica audiovisual a través de la ficció que consumeixen els i les joves, i dels estereotips presents a les series de ficció juvenils.

I de com el mòbil ha transformat la nostra forma de relacionar-nos, i s’ha convertit en una extensió de nosaltres mateixos. Motiu més que suficient per cuidar la nostra identitat digital i ser conscients del que projectem a les xarxes socials.

Sense oblidar les noves formes de publicitat que consumim a través de persones influenciadores i com ens impacten. I més…

Com són les unitats de l’eduCAC?

Les dotze propostes didàctiques de l’eduCAC estan:

• Desenvolupades des de referents i entorns propers a l’alumnat.

• Estructurades en quatre eixos o blocs temàtics: informació, entreteniment, publicitat i bones pràctiques amb els audiovisual i internet.

• Contextualitzades amb una introducció comuna a cada bloc, a més de l’apartat inicial De què tracta aquesta unitat, on s’ofereix un marc conceptual al docent.

• Programades a partir de les competències digital i personal i social del currículum.

Per incorporar-les a la teva programació únicament et caldrà afegir la contextualització de la matèria i els objectius específics.

• Completades amb un  objectiu competencial, lligat a les dimensions i competències de cada àmbit, una guia de programació amb criteris d’avaluació i els indicadors d’assoliment.

• Descarregables en format PDF, amb una guia de programació i la seqüència didàctica.

Viure en el món que ens ha tocat requereix d’una ciutadania digital que sigui capaç de consumir, entendre, interpretar, analitzar i produir missatges audiovisuals de forma crítica i responsable.

Si ja tens clara la necessitat de l’educació mediàtica, i vols treballar les competències transversals a la vegada, a l’eduCAC et proposem continguts interessants i integrats al currículum, perquè tinguis més fàcil trobar-li un temps i un espai.

I si tens cap dubte, escriu-los i en parleu!