PLA PERSONALITZAT D’ESTIU

Enguany podem enriquir l’estiu del nostre alumnat amb un Pla personalitzat que respongui a les seves necessitats i els ajudi a mantenir i aprofundir en els seus aprenentatges des del punt de vista competencial, cognitiu i emocional. Ja ho féiem cada curs a Primària a partir de l’informe final i a Secundària a partir del consell orientador a alguns alumnes però enguany se’ns ofereix a mode de resposta a la situació viscuda amb  propostes educatives que s’adapten a les situacions singulars i que, en condicions de vulnerabilitat vindrà acompanyat per suport d’ ELIC, entitats socials i EAP.

El document està estructurat en 3 parts:

1. descripció , finalitat i com ha de ser.
  2. Elements a l’hora d’elaborar-lo: detecció de necessitats, disseny i contingut (activitats per a ed- infantil i primària i per a secundària) i avaluació de tasques.
  3. Recollida de materials

Hi haurà alumnes a qui no caldrà dir que facin aquestes activitats que es caracteritzen per no ser tipus deures feixucs sinó propostes col.laboratives i individuals amb contingut lúdic. Hem de valorar cada cas i buscar” incidir en els àmbits competencials; especialment en els de
caràcter transversal (competència comunicativa; aprendre a aprendre;
autonomia, iniciativa personal i emprenedoria; digital, i valors en l’educació
primària, i personal i social, i digital en l’educació secundària). És especialment
interessant incloure-hi propostes de l’àmbit artístic i de la comunicació que
permetin expressar les emocions”.Un material en què l’alumnat pugui dir i fer d’acord interessos i que sigui recollit en diversos formats audiovisuals i no només paper, , d’acord el pla que prèviament a l’aula haurà estat presentat a aquest alumnat a fi de resoldre dubtes o incloure elements que responguin al que l’alumnat pugui manifestar i, anunciant-los ja de quina manera el seu treball serà exposat al centre al setembre. Amb l’alumnat es consensuarà també aspectes com l’organització i  l’horari de realització i es compartirà amb les famílies .Des dels centres es valoraran les ofertes educatives locals perquè és en aquest,  el seu entorn,on  tindrà cabuda i serà siginificatiu el pla.

El document inclou moltes activitats per a infantil com capsa d’estiu o llibreta de retalls,  exemples d’activitats relacionades amb l’aire lliure, amb el llenguatge , amb la vida quotidiana,etc . Enllaços amb més activitats a la web de jo em quedo a casa
Per a Primària trobem activitats per exemple d’artística, de llengua oral, escrita amb enllaços també amb webs com Decàleg d’escriptura i Piràmide de Lectura.

Per a Secundària amb una sèrie  d’activitats motivadores com fer homenatge al teu grup de música favorit, llibre, pel.lícula, identificar què necessita el teu barri, recull de fotografies que mostrin com la vida passa, construccions amb palets, etc.

L’avalaució se’ns ofereix a mode de bateria de qüestions per triar i/o adaptar els docents perquè serveixin a l’alumne per reflexionar mentre fa l’activitat i quan ja l’ha acabada i, el seu grau de satisfacció.

Per tot això, al setembre es proposa poder recollir aquest material,mirar d’exposar-se per part del centre educatiu i reflexionar-ne donant temps a l’alumne per compartir  tot el seu esforç .

Poder accedir al document sencer aquí.