NADAL I EL CONSUM. EN SOM CONSCIENTS?

S’acosten les celebracions de Nadal, cap d’any i Reis i les campanyes publicitàries s’intensifiquen. I, tot i que ens hem habituat a viure rodejats de publicitat, i potser pensem que no ens influencia, és probable que ens acabi generant el desig o la sensació de necessitat de compra. O convencent-nos d’una determinada idea. O transmetent-nos uns valors en concret. Estem ensenyant al nostre alumnat a desenvolupar el seu pensament crític?

Els infants i els joves són un dels objectius prioritaris d’aquestes dates. La publicitat de joguines i de tecnologia guanya terreny a tots els mitjans, i la quantitat d’impactes que poden arribar a rebre es multiplica.Per això és important prendre consciència de les estratègies de la publicitat, entendre com funcionen i reflexionar sobre com ens poden afectar en el nostre dia a dia. Ser-ne conscients és clau per desenvolupar un criteri propi i poder decidir segons els nostres interessos i necessitats, i no pel que les marques considerin que ens ha d’interessar!

A les unitats eduCAC Saben el que volem?, tant per primària com per a secundària, ens proposen endinsar-nos en el món de la publicitat, amb un doble enfocament.

Com funciona la publicitat? Fem de publicistes! Pensem un producte i dissenyem un anunci per a diversos tipus de perfils. Treballant:

• El llenguatge i les tècniques publicitàries, i els seus objectius.
  • El públic objectiu, els estereotips i les generalitzacions amb les quals funcional la publicitat.

Com ens arriba la publicitat? Televisió, ràdio, cartells publicitaris, aparadors de botigues, etc., però també xarxes socials, YouTube, influencers … Som conscients que el nostre rastre a la xarxa aporta molta informació personal que serveix per crear campanyes publicitàries més directes (i efectives)?. Aprofundint en:

• La publicitat a internet i a les xarxes socials.
  • El big data i els algoritmes en el món de la publicitat (secundària).

A cada guia didàctica de les unitats (primària i secundària) trobareu definides per eduCAC les activitats pràctiques d’anàlisi i les pautes per guiar la reflexió i el debat sobre la publicitat, els estereotips, i l’ús de les nostres dades en les campanyes publicitàries. També trobareu diversos recursos textuals i audiovisuals de suport.