Segur que més d’un/-a esteu valorant propostes de lectura per a Primària de cara al curs 21-22. Són moments de revisar com estem tractant la inclusió i de valorar altres materials que ens
poden ajudar a treballar la dimensió de la diversitat i inclusió a les nostres aules.
Us volem compartir el llibre que la mestra i logopeda de Tàrrega ,Alba Bellart Castellví ha redactat i ha estat il.lustrat per la seva villa , Núria Usón Bellart. “L’univers divers” és el primer llibre
editat per l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida Fundació Dr. Pifarré (IRBLleida) per visibilitzar, conscienciar i canviar la mirada davant del món de les malalties minoritàries. Els beneficis
obtinguts per la venda del llibre, que ja es pot comprar a les llibreries i també físicament a l’IRBLleida per 10€, es destinaran a la recerca en malalties minoritàries realitzada per personal
investigador de l’IRBLleida.
L’autora és mare d’una filla amb una malaltia minoritària i amb inquietuds per trobar millors respostes per aquest tipus de malalties. “M’ha agradat escriure aquest llibre com a eina terapèutica per transmetre tot el que conec sobre el tema, perquè la vida de les persones i les seves famílies puguin estar plenes de més esperança” ha explicat l’autora. “Gràcies a la compra d’aquest exemplar, contribuireu perquè la mirada integradora i l’aposta per la recerca avancin”, ha afegit.El llibre, que està adreçat a nens i nenes de sis a dotze anys, explica que els alumnes d’una escola de primària celebren Sant Jordi i fan un concurs literari dedicat a les malalties rares o infreqüents. Cada curs, des de primer fins a sisè, elabora un conte diferent, però amb un denominador comú, ja que tots els i les protagonistes tenen una malaltia d’aquest tipus.
Es podria valorar aquest llibre des de dues vessants i serien:
-llegir-lo com a lectura obligatòria en algun curs del Cicle Mitjà o Superior de Primària del centre.
-fer un treball d´educació emocional (valors i emocions continguts en els diferents contes) a cada curs de l’escola.
Es podria realitzar a l’hora de tutoria.
Amb alguna d´aquestes propostes es podria ajudar a aconseguir tres objectius del projecte( a part de fomentar l’entusiasme per la lectura que tant feu els centres):
– visibilitzar i normalitzar les malalties rares en la infància.- fer un treball emocional de com poder afrontar millor una malaltia crònica.(malalties minoritàries o d’altres com el càncer infantil, diabetis…).
– promoure més la recerca mèdica en aquest tipus de patologies, essent beneficiós que la investigació també es pogués realitzar en un centre de proximitat.(Institut de Recerca Biomèdica de Lleida).