“100 + 1 i SEGUIM…” ALBINYANA RECORDA A PERUCHO EL DIES 6 I 7 DE NOVEMBRE

Aquest diumenge en Joan Perucho hagués fet 101 anys. Albinyana i en particular la seva Escola Joan Perucho, continuarà aquest cap de setmana del 6 i 7 de novembre recordant la figura de l’escriptor Joan Perucho i com ha contribuït la seva obra al poble.

Sota el títol “100 + 1 i seguim,,,”  s’ha disenyat un programa ple d’activitats que  barregen la cultura popular i tradicional, les lletres i la música.

Dissabte 6 de novembre: “Homenatge de foc”  Acte d’homenatge i enceses de lluïment amb el Ball de Diables del Vendrell i la Bèstia de foc Nyctalus Albinyanensis.

LLoc ; Entrada de l’Escola Joan Perucho .

A continuació , al gimnàs de l’Escola Joan Perucho, inauguració de l’Exposició “Vampirs”, inspirada en la novel.la de Joan Perucho: Les històries naturals.

Una immersió  en el món de Les històries naturals: la literatura fantàstica i d’aventures, el vampirisme, les guerres carlines i la guerra civil de 1936-1939 i el pop.

L’estètica de l’exposició juga amb la barreja d’història i fantasia, alta cultura i cultura pop.

L’exposició sobre Les històries naturals de Joan Perucho és una producció de la Institució de les Lletres Catalanes .

Diumenge 7 de novembre: Actuació dels capgrossos fantàstics d’Albinyana

LLoc: Al pati de l’Escola Vella

Els coneguts llibres de l’escriptor Joan Perucho “Les històries naturals” i “Monstruari fantàstic” han servit de base per al taller de construcció dels nous capgrossos que s’ha fet a Albinyana La direcció del taller ha anat a càrrec de l’artesà de la Serra d’Almos, Joan Miró. Infants i famílies han participat en el dibuix, modelatge i pintura . Durant l’any es guarden  a l’Escola Joan Perucho i sortiran a més de diumenge 7 de novembre , en festes escolars i, al llarg de l’estiu, en les diferents cercaviles de les festes majors del municipi.

LLoc: Sala polivalent

Presentació del llibre amb treballs guanyadors dels 20 anys del Concurs Literari Joan Perucho amb la xerrada Perucho, un home polièdric, a càrrec de Julià Guillamon.

Aquest llibre recull els treballs premiats en la categoria d’adults i juvenils. A més incorpora un cd on trobareu les obres guanyadores de les categories infantil i aleví.Enguany el certamen ha arribat a la seva 21ena edició , un certamen que tant des  de l’Ajuntament com des de l’Escola Joan Perucho amb col.laboració amb la filla de l’escriptor, na Sofia Perucho, ha permés que tantes persones hagin celebrat escrivint, la vinculació de’n Joan Perucho amb Albinyana ,

Hora: a les 13:00

LLoc: Al pati de l’Escola Vella

Òmnium cultural – Baix Penedès ret homenatge a Joan Perucho. Parlaments i lectura de poemes a càrrec d’Alba Vinyes Lasso (poeta) amb l’acompanyament musical de Jaume Arnella Trio

Concert- vermut  amb Jaume Arnella, Toni Oró i Ferran Martínez

Durant l’acte es va fer entrega del llibre a la representant d’ominum cultural i a la regidora de cultura .

Tots els assistents vam poder gaudir d’un acte entranyable. La lectura de poemes curts de’n Joan Perucho , els dos professors de violí

que tocaren peces entremig i el grup de romancers format amb Jaume, Toni i Ferran , van fer gaudir als assistents d’un molt bon matí de diumenge. Les cançons van anar acompanyades de vins de la terra i avellanes.

Podeu veure a les imatges diferents moments de l’acte: