Feliç QR

Abans de les vacances d’hivern, a la portada del web del Servei Educatiu Baix Llobregat-6, sortia publicada aquesta imatge feta amb codi QR i que conté una felicitació.
Un codi QR de l’anglès Quick Response (resposta ràpida) permet oferir informació en una matriu de punts o un codi de barres bidimensional creat per la companyia japonesa Denso-Wave en 1994; es caracteritzen pels tres quadrats que es troben en els cantons i que permeten detectar la posició del codi al lector.

Els codis QR, són de molt fàcil edició i  es poden llegir directament amb els mòbils de darrera generació (que porten incorporat un escànner) així com també es poden descarregar lectors en diversos llocs web per als mòbils que, si més no, disposin de càmera fotogràfica incorporada.

Programes televisius com Hat trick (Televisió de Catalunya) incorporen promocions amb codis QR.

Més info a través de l’Espai Intenet de 3cat24.cat