Aprenentatge Servei i Ciutadania en el marc dels Plans Educatius d’Entorn

En el Pla de formació de zona del Servei Educatiu Baix Llobregat-6 i en el marc del Pla Educatiu d’Entorn de Sant Vicenç dels Hots, es va portar a terme una experiència pilot que tenia com a finalitat promoure  la potencialitat metodològica i didàctica  en la vinculació entre les pràctiques educatives d’aprenentatge i servei i l’enfortiment de la xarca comunitària en el context curricular del desenvolupament personal i  la ciutadania.

El  document que recull aquesta experiència  ha estat impulsat des del Servei d’Escola i Entorn i el Servei d’Ordenació Curricular del Departament d’Educació. La coordinació l’ha duta a terme el professor Josep Maria Puig, del Grup de Recerca en Educació Moral de la Universitat de Barcelona, a través del Centre Promotor d’Aprenentatge Servei, entitat que ha estat contractada per a tal finalitat.
Per elaborar-lo s’ha comptat amb dos grups d’anàlisi formats per professorat i tècnics territorials d’Educació i dinamitzats pels dos Serveis impulsors i pel Centre Promotor d’Aprenentatge Servei. El primer grup s’ha enfocat més a analitzar la relació del Currículum de Ciutadania amb l’aprenentatge servei.  El segon ha analitzat la vinculació de l’aprenentatge servei amb els Plans educatius d’entorn.
També s’ha comptat, durant el curs 2008/2009, amb dos grups de pilotatge en el marc dels Plans educatius d’entorn de l’Hospitalet de Llobregat i de Sant Vicenç dels Horts.
Aquest acompanyament l’han realitzat assessors del Centre Promotor d’Aprenentatge Servei i el Servei Escola i Entorn i que en el cas de Sant Vicenç dels Horts ha anat a càrrec de Josep Palos i Eduard Cirera, respectivament.

1 comentari

1. Retroenllaç: Tweets that mention http://www.reporteducacio.cat/?p=1323utm_sourcepingback -- Topsy.com