L’equip de l’escola Sant Jordi, ens ofereix aquest vídeo que posa un punt de joia a la incertesa

Segons consta en documents de l’Arxiu Municipal a l’any 1870 hi havia 127 nens en una mateixa classe. La Sra. Maria Pastora Baltà Tristany començà a impartir classes l’any 1877, i Joan Vivas Calvent, 1884; ella a l’escola de nenes i ell a l’escola de nens. L’escola de nenes estava situada al carrer Ribot. El dia 24 de maig de 1910 l’inspector provincial aconsellava que les escoles locals deixessin de ser unitàries i passessin a la condició de graduades. Amb aquesta transformació de les escoles unitàries en graduades, la tasca dels mestres seria més productiva i racional en disposar d’un nombre menys elevat d’alumnes i de l’ajuda dels auxiliars que es requerís. El 31 de juliol de 1933, el President de la Generalitat de Catalunya, va visitar Sant Vicenç dels Horts per iniciar un projecte de construcció d’una escola. L’escola mai va ser acabada a causa de la Guerra Civil.

L’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts va convocar una subhasta el 18 de novembre del 1961, per tal de poder construir la nostra escola. La quantitat que no es podia superar era de 1.499.803,78 de les antigues pessetes, o sigui, aproximadament, uns 9.000€ El poble va fer una tòmbola on es rifaven oques per tal de recollir diners i així poder ajudar econòmicament a la construcció del col.legi. L’edifici actual es va inaugurar al setembre de 1961

I ara, l’escola pública més antiga de la ciutat de Sant Vicenç dels Horts, amb el seu equip confinat, ens ofereix un vídeo esperançador.