Noves formes de lectura

Al Congrés Bibliotecas escolares en tránsito que se celebrà a Santiago de Compostel·la els dies 10, 11 i 12 de novembre de 2011 hi va haver dues intervencions que van tenir un nexe en comú: les noves formes de lectura.

Javier Celaya (director del portal dosdoce.com) i José Antonio Cordon (Grup E-lectra de la Universitat de Salamanca) van coincidir en reflexionar sobre com les noves tecnologies permeten altres maneres d’accedir als llibres, a la informació, a la cultura i al coneixement. Van valorar algunes tendències digitals que poden ajudar a entendre la transformació que es dóna en la societat en relació als nous hàbits de lectura i escriptura, és el cas de la lectura compartida a la xarxa.

Lectura compartida: Tendencias emergentes e implicaciones para el ámbito de las bibliotecas escolares (Javier Celaya) Conferència i presentació

Herramientas 2.0 para la lectura y la escritura: lectura social y lectura colaborativa en el ámbito educativo (José Antonio Cordón) Presentació.