Coorcat, una iniciativa de l’Escola Falguera per al foment de l’ús del català al centre.

Volem compartir amb vosaltres dues iniciatives i materials que pensem que poden ajudar a millorar la qualitat de l’aprenentatge del català als centres educatius.

La primera iniciativa sorgeix a l’Escola Falguera, de Sant Feliu de Llobregat. Es tracta d’un material elaborat per docents del centre, pensat per a poder-lo implementar a l’aula, des del primer moment. El centre posa el material a disposició de tots els docents dels centres, així que si voleu més informació, només us heu d’adreçar al centre, mitjançant un correu.

A la pàgina web de l’escola podeu trobar cadascuna de les activitats, amb les instruccions detallades de com dur-les a terme: https://agora.xtec.cat/escolafalguera/projecte-educatiu/coorcat/

 

Les tres activitats de les quals trobareu materials són:

  • Concurs de frases fetes: es treballen un conjunt de frases fetes al llarg del curs i per acabar es fa un concurs.

  • La paraula de la setmana: cada setmana es presenta una paraula d’ús habitual que moltes vegades es diu malament, amb l’opció correcta i dues frases d’exemple.


La segona iniciativa és el «Repte “casteller” pel català a l’escola», l’objectiu principal del qual és aconseguir que els alumnes parlin en català a l’escola sense que el mestre ho hagi de recordar. Té com a eix motivador la construcció de castells i es treballen també un conjunt de valors que hi estan relacionats: compromís, fer pinya, cooperar, saviesa, constància, …

Quan un alumne aconsegueix el repte se li dona la figura d’un casteller i passa a ser cap de colla, moment a partir del qual ajudarà als companys que encara no l’hagin aconseguit. Si a final de curs tota la classe assoleix el repte i aconsegueix aixecar el castell, se celebra amb un dia especial fet a mida.

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>