Nom de l’experiènciaColourstrings i un cançoner català – 7020591702 Modalitat i tipus d’activitat formativaTaller |
Curs escolar2017-18 FormadorMaurici Dalmau de la Torre |
|
Descripció de l’activitatEl mètode Colourstrings, neix a Finlàndia de la mà dels germans d’origen hongarès Szilvay. Trasllada a la pedagogia de l’instrument els principis de Zoltan Kodaly. El recull de cançons populars catalanes recollides amb l’objectiu de completar la proposta inicial del mètode es posa en comú en aquesta experiència formativa per compartir els fonaments i la didàctica del mètode Colourstrings amb l’objectiu d’ampliar d’aquesta manera els recursos i les estratègies de l’aula de música d’infantil i primària. |
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT D’APROFITAMENT / TRANSFERÈNCIA DE LA FORMACIÓ |
Els objectius de l’activitat formativa
Consolidar un model d’ensenyament i aprenentatge amb un enfocament competencial pel que fa a les següents dimensions:
Dimensió percepció, comprensió i valoració
- Competència 2. Utilitzar elements bàsics dels llenguatge musical.
- Competència 3. Comprendre i valorar elements significatius del patrimoni artístic proper, de Catalunya.
Dimensió interpretació i producció
- Competència 6. Interpretar música vocal amb elements i recursos bàsics del llenguatge musical en la Dimensió Imaginació i creativitat
- Competència 8. Improvisar i crear amb els elements i recursos bàsics dels diferents llenguatges artístics.
Concrecions
- Compartir el cançoner Violí.cat basat en el mètode Colourstrings
- Extreure els principis pedagògics i didàctics de la proposta Colourstrings basada en els principis pedagògics de Z.Kodaly per la seva transferència a l’aula de música d’infantil i primària.
- Analitzar i comentar diferents propostes didàctiques relacionades amb l’objecte del curs.
- Assimilar els continguts de forma pràctica, cantant el cançoner
- Exemplificar accions didàctiques.
Nivell de transferència de l’activitat
Nivell 3 de transferència
L’avaluació de la transferència tracta de comprovar el grau en què els coneixements, les habilitats i les actituds apresos durant la formació generen millores en l’actuació docent a l’aula i al centre.
Pretén identificar què s’ha incorporat que signifiqui una millora en l’actuació docent en relació amb el propi punt de partida i l’horitzó que marquen els objectius i els criteris d’avaluació de l’activitat formativa.
Proposta de transferència
La tasca consisteix en triar una cançó del cançoner Violí.cat adequada al nivell del vostre grup tenint en compte els criteris plantejats en el taller i treballar-la a la vostra aula seguint les propostes didàctiques compartides amb la planificació habitual de les activitats (Continguts, Objectius-competències, Activitats d’ensenyament-aprenentatge)
Un cop fet aquest procés cal podeu enviar:
1) un enregistrament de vídeo del grup cantant la cançó
2) un enregistrament d’àudio del grup cantant la cançó
3) presentar una proposta didàctica amb alguna de les cançons amb els següents apartats:
1. Continguts
2. Objectius/competències
3. Activitats d’ensenyament-aprenentatge
(contextualització, motivació, text, ritme, melodia)
TREBALLS DELS ASSISTENTS |
Participant |
Treball |
Olga Arroyo i Marta Martí | Vídeo 1 |
Núria Borrut Rovira | El bon pa fa serrar |
Marta Vives Cusidó | Propostes didàctiques – cançons populars |
Maria Luz Filloy Viver | Unitat Ding-dang |
Laura Reverté Queral | El despertador |