Colourstrings i un cançoner català

Nom de l’experiència

Colourstrings i un cançoner català – 7020591702

Modalitat i tipus d’activitat formativa

Taller

Curs escolar

2017-18

Formador

Maurici Dalmau de la Torre

Descripció de l’activitat

El mètode Colourstrings, neix a Finlàndia de la mà dels germans d’origen hongarès Szilvay. Trasllada a la pedagogia de l’instrument els principis de Zoltan Kodaly. El recull de cançons populars catalanes recollides amb l’objectiu de completar la proposta inicial del mètode es posa en comú en aquesta experiència formativa per compartir els fonaments i la didàctica del mètode Colourstrings amb l’objectiu d’ampliar d’aquesta manera els recursos i les estratègies de l’aula de música d’infantil i primària.

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT D’APROFITAMENT / TRANSFERÈNCIA DE LA FORMACIÓ
Els objectius de l’activitat formativa

Consolidar un model d’ensenyament i aprenentatge amb un enfocament competencial pel que fa a les següents dimensions:

Dimensió percepció, comprensió i valoració

  • Competència 2. Utilitzar elements bàsics dels llenguatge musical.
  • Competència 3. Comprendre i valorar elements significatius del patrimoni artístic proper, de Catalunya.

Dimensió interpretació i producció

  • Competència 6. Interpretar música vocal amb elements i recursos bàsics del llenguatge musical en la Dimensió Imaginació i creativitat
  • Competència 8. Improvisar i crear amb els elements i recursos bàsics dels diferents llenguatges artístics.

Concrecions

  • Compartir el cançoner Violí.cat basat en el mètode Colourstrings
  • Extreure els principis pedagògics i didàctics de la proposta Colourstrings basada en els principis pedagògics de Z.Kodaly per la seva transferència a l’aula de música d’infantil i primària.
  • Analitzar i comentar diferents propostes didàctiques relacionades amb l’objecte del curs.
  • Assimilar els continguts de forma pràctica, cantant el cançoner
  • Exemplificar accions didàctiques.
Nivell de transferència de l’activitat

Nivell 3 de transferència

L’avaluació de la transferència tracta de comprovar el grau en què els coneixements, les habilitats i les actituds apresos durant la formació generen millores en l’actuació docent a l’aula i al centre.
Pretén identificar què s’ha incorporat que signifiqui una millora en l’actuació docent en relació amb el propi punt de partida i l’horitzó que marquen els objectius i els criteris d’avaluació de l’activitat formativa.

Proposta de transferència

La tasca consisteix en triar una cançó del cançoner Violí.cat adequada al nivell del vostre grup tenint en compte els criteris plantejats en el taller i treballar-la a la vostra aula seguint les propostes didàctiques compartides amb la planificació habitual de les activitats (Continguts, Objectius-competències, Activitats d’ensenyament-aprenentatge)
Un cop fet aquest procés cal podeu enviar:
1) un enregistrament de vídeo del grup cantant la cançó
2) un enregistrament d’àudio del grup cantant la cançó
3) presentar una proposta didàctica amb alguna de les cançons amb els següents apartats:
1. Continguts
2. Objectius/competències
3. Activitats d’ensenyament-aprenentatge
(contextualització, motivació, text, ritme, melodia)

TREBALLS DELS ASSISTENTS
Participant
Treball
Olga Arroyo i Marta Martí Vídeo 1
Núria Borrut Rovira El bon pa fa serrar
Marta Vives Cusidó Propostes didàctiques – cançons populars
Maria Luz Filloy Viver Unitat Ding-dang
Laura Reverté Queral El despertador

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>