Nom de l’experiènciaAvaluem l’avaluació! – 7022191702 Modalitat i tipus d’activitat formativaFormació en centre – Assessorament |
Curs escolar
|
Objectius de l’activitat formativa
|
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT D’APROFITAMENT / TRANSFERÈNCIA DE LA FORMACIÓ |
Nivell 2: Aprofitament en termes d’aprenentatge
L’avaluació de l’aprofitament en termes d’aprenentatge consisteix en l’elaboració i la realització d’activitats al llarg de la formació, orientades a l’aplicació a l’aula, per tal que hi hagi evidències justificades que s’ha après el que s’explicita en els objectius i en els criteris d’avaluació de l’activitat.
La responsabilitat de dur a terme aquesta avaluació és de la persona formadora. Les unitats i les institucions organitzadores han de vetllar perquè es realitzi i facilitaran les eines necessàries a les persones formadores.
Objectius
Reflexionar sobre els actuals ítems d’avaluació.
Pensar i elaborar un document amb nous ítems d’avaluació de l’àrea o apartat escollit.
Redactar els ítems amb un llenguatge no sexista ni androcèntric.
Exposar els nous ítems i posar-los en comú amb tot l’equip d’infantil.
Crear rúbriques d’avaluació.
Metodologia
Els assistents hauran d’escollir, prèviament consensuat, un apartat o àrea dels informes a les famílies. Revisaran els ítems actuals i redactaran de nous, fent servir un llenguatge no sexista ni androcèntric.
Exposaran els ítems redactats davant del grup de l’assessorament i es posaran en comú.
Elaboraran rúbriques per a l’observació i avaluació d’aquests ítems.
Criteris d’avaluació
Revisar i actualitzar els ítems de l’àrea o apartat escollit.
Exposar de forma clara als companys/es els ítems redactats i arribar a un consens.
Crear rúbriques pràctiques per l’observació i l’avaluació.
Termini i format de presentació
Cadascú tindrà una data d’exposició acordada i fixada durant el primer trimestre.
Les rúbriques s’hauran de presentar com a màxim l’última sessió de curs.
L’evidència de la feina feta es lliurarà via Drive o correu a la formadora.
TREBALLS DELS ASSISTENTS |
- Luz Marina Novoa – M. Dolors Miralles
- Marta Pozo – Judit Albesa
- Natividad Canaldas – Susanna Miró
- Teresa Safont – Carmina Mendoza
PLANIFICACIÓ I CALENDARI DE LA FORMACIÓ |
Trimestre | Sessió | Data | Continguts |
Primer trimestre | 1 | 18/10/2017 | Presentació i requisits |
2 | 24/10/2017 | Marc normatiu | |
3 | 7/11/2017 | Revisió informes | |
4 | 21/11/2017 | Revisió informes | |
5 | 5/12/2017 | Consens apartats dels nous informes i model rúbrica | |
6 | 12/12/2017 | Explicació tasca individual | |
Segon trimestre | 7 | 16/1/2018 | Exposicions |
8 | 30/1/2018 | Exposicions | |
9 | 13/2/2018 | Exposicions | |
10 | 27/2/2018 | Exposicions | |
11 | 13/3/2018 | Exposicions | |
Tercer trimestre | 12 | 10/4/2018 | Exposicions |
13 | 24/4/2018 | Exposicions | |
14 | 8/5/2018 | Exposicions | |
15 | 23/5/2018 | Valoració |