Activa III

Nom de l’experiència

Educació Activa III – 7021011702

Modalitat i tipus d’activitat formativa

Grup de treball

Curs escolar

2017-18

Formadores

Ana Isabel Barragán Cabezas
Jordina Gonzàlez Navais

Objectius de l’activitat formativa

Aprofundir teòricament en l’educació activa.
Difondre pràctiques d’innovació en la metodologia de treball per ambients.
Avaluar models de referència presents a Catalunya en aquesta línia.

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT D’APROFITAMENT / TRANSFERÈNCIA DE LA FORMACIÓ
Nivell 2: Aprofitament en termes d’aprenentatge

L’avaluació de l’aprofitament en termes d’aprenentatge consisteix en l’elaboració i la realització d’activitats al llarg de la formació, orientades a l’aplicació a l’aula, per tal que hi hagi evidències justificades que s’ha après el que s’explicita en els objectius i en els criteris d’avaluació de l’activitat.
La responsabilitat de dur a terme aquesta avaluació és de la persona formadora. Les unitats i les institucions organitzadores han de vetllar perquè es realitzi i facilitaran les eines necessàries a les persones formadores.

Objectius
  • Reflexionar sobre l’acompanyament respectuós a l’aula.
  • Introduir petits canvis en la pràctica docent que permetin una mirada més activa de les situacions d’Ensenyament-Aprenentatge.
  • Conèixer bibliografia i material audiovisual relacionats amb l’Educació Activa i la Disciplina Positiva.
  • Enfocar les assemblees d’aula des d’una mirada respectuosa.
  • Vetllar per la relació adequada família-escola.
  • Conèixer dinàmiques de grup per la resolució de conflictes.
Metodologia

Es van fer diferents propostes de temes a tractar, pendents dels grups de treball Activa I i Activa II i les assistents vam consensuar quins voliem treballar.

Els temes van ser:

  • L’Acompanyament emocional des d’una mirada respectuosa.
  • La relació amb les famílies.
  • L’Acompanyament de l’adult en l’aprenentatge actiu.
  • La resolució de conflictes des de l’aprenentatge social.

Cerca d’informació, reflexió individual, reflexió grupal, pràctica a l’aula, valoració conjunta i elaboració de documents.

Criteris d’avaluació
  • Ha cercat informació dels diferents temes tractats.
  • Ha aplicat a l’aula els diferents recursos.
  • Ha aportat la seva opinió en relació a l’aplicació a l’aula.
  • Ha elaborat diferents materials i/o documents.
  • Ha participat de les dinàmiques realitzades.
  • Ha assistit al 80% de les sessions.
Treballs dels assistents
Assistent Treball
Anabel Barragan Cabezas Quins canvis podem començar a introduir a les escoles per tal de potenciar l’aprenentatge actiu i vivencial?
Jordina Gonzàlez Navais Com garantir un bon vincle entre la família i l’escola.
Meritxell Salla Llambrich, Noemí Hierro Sariñena i Núria Martí Colominas Bibliografia i recursos audiovisuals sobre educació activa.
Iris Blanes Armengot L’acompanyament respectuós
Noemí Hierro Sariñena Les reunions de classe des de la disciplina positiva
Mònica Villena Serrano Dinàmiques per a la resolució de conflictes

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>