|
Nom de l’experiènciaEducació Activa III – 7021011702 Modalitat i tipus d’activitat formativaGrup de treball |
Curs escolar2017-18 FormadoresAna Isabel Barragán Cabezas |
Objectius de l’activitat formativaAprofundir teòricament en l’educació activa. |
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT D’APROFITAMENT / TRANSFERÈNCIA DE LA FORMACIÓ |
Nivell 2: Aprofitament en termes d’aprenentatge
L’avaluació de l’aprofitament en termes d’aprenentatge consisteix en l’elaboració i la realització d’activitats al llarg de la formació, orientades a l’aplicació a l’aula, per tal que hi hagi evidències justificades que s’ha après el que s’explicita en els objectius i en els criteris d’avaluació de l’activitat.
La responsabilitat de dur a terme aquesta avaluació és de la persona formadora. Les unitats i les institucions organitzadores han de vetllar perquè es realitzi i facilitaran les eines necessàries a les persones formadores.
Objectius
- Reflexionar sobre l’acompanyament respectuós a l’aula.
- Introduir petits canvis en la pràctica docent que permetin una mirada més activa de les situacions d’Ensenyament-Aprenentatge.
- Conèixer bibliografia i material audiovisual relacionats amb l’Educació Activa i la Disciplina Positiva.
- Enfocar les assemblees d’aula des d’una mirada respectuosa.
- Vetllar per la relació adequada família-escola.
- Conèixer dinàmiques de grup per la resolució de conflictes.
Metodologia
Es van fer diferents propostes de temes a tractar, pendents dels grups de treball Activa I i Activa II i les assistents vam consensuar quins voliem treballar.
Els temes van ser:
- L’Acompanyament emocional des d’una mirada respectuosa.
- La relació amb les famílies.
- L’Acompanyament de l’adult en l’aprenentatge actiu.
- La resolució de conflictes des de l’aprenentatge social.
Cerca d’informació, reflexió individual, reflexió grupal, pràctica a l’aula, valoració conjunta i elaboració de documents.
Criteris d’avaluació
- Ha cercat informació dels diferents temes tractats.
- Ha aplicat a l’aula els diferents recursos.
- Ha aportat la seva opinió en relació a l’aplicació a l’aula.
- Ha elaborat diferents materials i/o documents.
- Ha participat de les dinàmiques realitzades.
- Ha assistit al 80% de les sessions.
Treballs dels assistents
Assistent | Treball |
Anabel Barragan Cabezas | Quins canvis podem començar a introduir a les escoles per tal de potenciar l’aprenentatge actiu i vivencial? |
Jordina Gonzàlez Navais | Com garantir un bon vincle entre la família i l’escola. |
Meritxell Salla Llambrich, Noemí Hierro Sariñena i Núria Martí Colominas | Bibliografia i recursos audiovisuals sobre educació activa. |
Iris Blanes Armengot | L’acompanyament respectuós |
Noemí Hierro Sariñena | Les reunions de classe des de la disciplina positiva |
Mònica Villena Serrano | Dinàmiques per a la resolució de conflictes |