Cambrils fa prevenció de la islamofòbia a través del rap

La proposta educativa Versembrant ha arribat a les aules de secundària dels instituts de Cambrils i a la Unitat d’Escolarització Compartida (UEC). Aquesta activitat s’emmarca en el Pla Educatiu d’Entorn de Cambrils amb l’objectiu principal d’afavorir la cohesió social i la convivència, especialment pel que fa a la prevenció de la islamofòbia arran de l’atemptat de l’agost del 2017.

El raper Joel Prieto ha impartit ja algunes de les sessions previstes amb la intenció de potenciar la creativitat artística i fomentar la capacitat de reflexió i crítica davant de situacions de discriminació. Els tallers es divideixen en tres blocs: tallers de rima, tallers de producció musical i tallers d’art plàstic urbà.

Els alumnes coneixeran els conceptes elementals de la música rap: rima, estructura, instrumental, recursos literaris, ritme… Posteriorment, gaudiran d’una part pràctica en què hi haurà escriptura individual o en grup i un procés creatiu per encaixar versos i estrofes. Finalment, estructuraran una cançó i faran una gravació col·lectiva entre els diversos centres.

Foto: Berta Ruiz per a Revista Cambrils