Foto |
Nivell educatiuCicle Inicial – 2n de Primària CentreEscola Prat de la Riba – Reus Docent responsableMeritxell Tomàs Ciuró Altres docents implicatsIsa Pérez i Mònica Gómez Solán |
Competència/es bàsiques
Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
Competència artística i cultural
Competència d’aprendre a aprendre
Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria
Àmbits, dimensions i continguts
Àmbit | Dimensió | Continguts |
Llengua | Comunicativa |
|
Coneixement del medi | Salud i equilibri personal |
|
Artístic | Percepció, comprensió i valoració |
|
Interacció i producció |
|
|
Educació en valors | Personal |
|
Interpersonal |
|
|
Social |
|
Descripció de l’experiència
Aquesta activitat és la primera vegada que la realitzem a la nostra escola.
Aquest any hem obert l’aula de ciències i intentem a través de l’experimentació i el treball en grup que l’alumne passi a ser un element actiu en el seu aprenentatge.
Hem dedicat 2 sessions en l’elaboració de la maqueta i preparació de l’exposició oral (treball del text expositiu) per saber-ho explicar al públic de la Fira Tastet de ciència.
Primer s’ha treballat a la classe amb tot el grup, l’aparell locomotor, les seves parts i funcions i després s’ha realitzat treball cooperatiu, es van organitzar els nens/es en diferents grups que van haver de parlar i pactar com farien la seva maqueta.
Recursos
L’activitat la vam realitzar tot el grup sencer a la classe. Vam organitzar l’aula en 4 grups de 5 o 6 nens/es.
Els recursos utilitzats van ser material plàstic reciclat (rotllos de paper de cuina i de wc).
Valoració
Va ser la primera maqueta que van realitzar per grups aquest curs. Un cop els nens/es van entendre quina és la dinàmica del treball cooperatiu, ens van sorprendre amb la seva actitud i amb les produccions.
Per saber-ne més
Podeu trobar més informació al bloc de l’escola