PMF

Preguntes més freqüents

Pregunta / comentari Resposta
En deixar els portàtils als alumnes durant el confinament no vam fer llistat de codis SACE. Si ara telefònica diu que els ha entregat però els alumnes asseguren que no els han rebut. Què hem de fer?? Els donem per perduts? Sense codi SACE em tanquen la incidència automàticament. Registrar-ho assegurant que no vàreu posar el codi SACE i que no us ho han tornat.
Al final del curs passat es va dir que aquest curs es dotaria als centres d’equipament informàtic. Quina previsió hi ha perquè arribin ordinadors portàtils pel professorat als centres? És la dotació prevista pel PEDC.
Heu parlat de la dotació d’inici de curs. Totes les escoles reben dotacions? Si no ens han dit res al centre, vol dir que el nostre centre no rebrà cap dotació? Les dotacions d’inici de curs només són per creixement de grups.
Els recursos web en FLASH que estan a la XTEC i l’EDU365 estaran migrats en altres formats per tal d’estar disponibles un cop FLASH deixi d’estar operatiu (desembre 2020) ?? Sí, s’està migrant tot a HTML5, però encara no sabem quan estarà a punt.
Des del consell comarcal de vegades ens demanen informació personal de l’alumnat (per exemple el correu electrònic) de les famílies per temes de beques. Per tema de protecció de dades no es podria compartir oi? Quina seria la manera adequada de transmetre aquesta informació? O millor no fer-ho? Que ho demanin als ST
Els ordinadors de les aules d’informàtica que actualment tenim amb Windows7 els podrem passar a Windows10 (no em plantejo passar a Windows8 de cap de les maneres) Això ja no es pot fer.
Heu comentat que als nous ordinadors d’administració NO deixen instal·lar programari nou. Però poden ser instal·lats programes per a la signatura digital com el Xolido? Sí, ho podeu demanar pel Remedy i ho faran remotament.
Una bona pràctica que teníem a un altre CRP era fer que els estudiants d’aquests mòduls CFGM i CFGS hi havia conveni entre les direccions dels IES i els centres educatius i venien a fer les pràctiques als centres. Aquests ajudaven molt i donaven molt suport als centres. S’ha d’arribar a un acord entre l’Ajuntament i el Departament (direcció dels Serveis Territorials)
El material que van retornar els alumnes als centres, en podem fer ús? Crec que és un bon recurs que podem utilitzar els centres, ja que no disposem d’aquest equipament. No, perquè s’està organitzant la recollida d’aquest equipament.
Si confinen una classe, que el curs anterior alguns alumnes tenien dotació, els hi hem de donar la tauleta o no? De moment no.
Els nous servidors permeten accedir-hi a distància? És per poder accedir a les dades de gestió del centre des de casa en casos de confinament. Hi ha calendari per saber quan ens el portaran a cada centre? No. El Departament de moment no vol fer-ho, per tema de seguretat.
Si som dels centres on la Wifi “no va massa bé”, per la transformació de la WIFI a qui ens hem de dirigir? O vindran sols? Vindran sols, es farà un desplegament massiu amb diverses empreses.
Es podrien comprar miniordinadors fora d’aquest catàleg? Hi haurà d’haver alguna justificació, com per exemple que aquest equip no està al catàleg.
Com es decidirà i quins mestres podran accedir als portàtils.

A l’escola ens comencen a demanar perquè són diversos a teletreballar a casa amb un únic dispositiu o el que tenien s’ha espatllat durant el confinament…

Desconeixem els criteris, de moment.
Al portal PAUTIC/Remedy hi ha inventari del material tal com hi ha al gepse? Sí, hi ha tot el material que s’ha repartit des que existeix el PAUTIC. No s’hi va migrar el del GEPSE, però.
Ens agradaria saber com imprimir a la Konica amb els Chromebooks comprats per catàleg. Es pot, però no hi ha suport del Departament perquè no s’ha homologat.
Bones. Jo ja he fet la incidència sobre els ordinadors del projecte equitat digital a Sau la setmana passada i no han donat senyals de vida. Sí, de moment és així. Estan recopilant informació. És important registrar aquesta informació.
Amb el tem impresora Konica minolta… quan es queda sense toner cal demanar-lo? o ja o detecta i envien toner abans que s’acabi? Ho dic perquè ja fa 2 setmanes que n’he demanat i no tinc cap mena d’informació. Gràcies, No cal demanar tòners, arriba automàticament. Si això no passa, es pot obrir una incidència al SAU. Si passa sovint, poseu-vos en contacte amb nosaltres.
He fet petició per recondicionar els ordinadors retornats i han utilitzat les hores de preventiu per fer-ho i molt em temo, que aquest dijous em faran el mateix. No hauria de ser així Això està mal fet. Una petició mai s’ha d’atendre amb hores de preventiu. Al tècnic de preventiu li heu de dir que no ho faci (excepte si l’equipament no té SACE).
Els equipaments rebuts per equitat digital des del departament, en podem fer ús al centre?

Segur que el Xavier ho ha dit, però just al moment que parlava del tema EQUITAT DIGITAL, he hagut d’atendre una trucada. Mil disculpes i moltes gràcies

No (contestat abans).
Què es pot esperar de la transformació wifi en centre gran no transformat? Aquest curs augmentarà la velocitat de la fibra de tots els centres, començant pels instituts grans
Si tenim G-Suite for Education amb un domini propi, podem passar dades d’alumnes a través del correu del domini propi? Sí, però hauríeu de demanar una autorització expressa si hi ha una cessió de dades de l’alumnat (encara que només sigui el nom)
Bona tarda, del projecte de reparació d’equipament, l’any passat en vam donar i, clar, amb tot, no va ser retornat. Retornaran al centre o com acaba? Quan tinguem la possibilitat de reprendre-ho, els equips lliurats a reparar tornaran al centre, sí.
En cas d’equipament en manteniment (portàtil) però que els components no ho estan (bateria), què cal fer? Se n’ha de fer càrrec el centre.
Què fem amb els dispositius de connectivitat que ens va retornar l’alumnat i tenim al centre?

Gràcies,

Custodiar-los fins que s’organitzi la recollida per part del Departament.