Servei Comunitari – Sessió 3

14 de desembre  de 16 a 19

TEMA

Tipologia i planificació dels projectes de servei comunitari.

Convenis, carta de compromís i altres documents

OBJECTIUS

• Conèixer els agents implicats i les relacions corresponents que comporten els projectes.
  • Conèixer els convenis i documents normatius.
  • Adonar-se dels diferents tipus de projectes de servei comunitari.
  • Models transferibles.
  • Iniciar l’esborrany del projecte.
 Continguts  Activitats  Materials
 Agents implicats Presentació i relació entre els agents: centres, professorat, alumnat, entitats, administracions locals… Presentarem el projecte del SC durant el mes de març:

a les possibles entitats implicades i als ajuntaments

Mapa de la taula del 3r sector
Convenis i models Convenis CONVENIS PER A CENTRES PÚBLICS   Conveni de l’administració de la Generalitat amb:

Declaració i de compromís entre el centre i l’entitat. Les Entitats signaran dos exemplars d’aquests convenis i els lliuraran al Centre de Recursos Pedagògics d’Osona. Des del CRP els farem arribar a la Direcció General d’Atenció a la família i Comunitat Educativa i un cop signats per part de la Directora General els retornaran a les Entitas.

Autorització de les famílies

CONVENIS PER A CENTRES PRIVATS I CONCERTATS
Els centres privats i concertats hauran de signar amb les entitats el documents jurídic que correspongui.

Preguntes Més freqüents i les respostes.

Document marc   Informació general del Servei comunitari.
Organització del projecte ORGANITZACIÓ I DESENVOLUPAMENT DEL PROJECTE
Presentació d’un model transferible  Activitat
Què són els models transferibles?
Analitzem el model sobre l’intercanvi generacional.
  Models transferibles
Materials de suport XTEC

Models transferibles.Els Models Transferibles són exemples d’accions, amb activitats didàctiques i recursos, que es poden dur a terme amb els alumnes.

Altres recursos:

Implica’t Projecte on line i maleta.Manual d’educació en drets humans per a infants, PETIT COMPASS
Esquema esborrany de projecte Pensar i començar a fer un esborrany de projecte real per a cada centre:

Compartit al Google Drive

Fer una diagnosi per analitzar les necessitats reals per poder dur a terme un projecte

Document model

MODEL de presentació del projecte de SC

Presentació d’experiències Presentació experiències:

Presentació de l’experiència:

• Col·legi Sagrat Cor de Jesús