Setmana de la Ciència: activitats a la zona

Per celebrar la Setmana de la Ciència d’enguany, el CRP del Vallès Oriental I conjuntament amb escoles i instituts de la zona hem elaborat un seguit d’activitats relacionades. Aquestes consistiran en què alumnes d’institut aniran a escoles a realitzar activitats, presentar projectes que han elaborat o realitzar una conferència sobre un tema que hagin treballat a classe.

En aquesta proposta hi participaran tres instituts, que aniran a visitar vuit escoles. La llista de centres participants és la següent:
– INS Bellera (Granollers)
– INS Carles Vallbona (Granollers)
– INS Domus d’Olivet (Canovelles)

– ESC Mestres Montaña (Granollers)
– ESC Ferrer i Guàrdia (Granollers)
– ESC Joan Solans (Granollers)
– ESC Jacint Verdaguer (Canovelles)
– ESC Joan Miró (Canovelles)
– ESC Els Quatre Vents (Canovelles)
– ESC Congost (Canovelles)

Activitats dels centres de Canovelles

De l’11 al 15 de novembre els alumnes de tots els nivells de l’INS Domus D’Olivet, de 1r a 4t, han estat preparant diverses activitats/tallers de caire científic adreçades als alumnes de primària dels centres de primària de Canovelles.

Cada nivell treballa un centre d’interès diferent, des del sistema solar o experiments de química casolana, a desenvolupar la creativitat a través de la química o jugar amb la ciència de les bombolles de sabó.

4t ESO:

Tallers de bombolles científiques, on la màgia de les bombolles de sabó ens endinsarà en el món, també de la química i l’òptica, sense oblidar la geometria i altres aspectes de les matemàtiques.

Grups:  adreçat a 5è o 6è.

Dates: Dijous 14 i divendres 15, a partir de les 10:30 h (cada dia es farà una sessió, un grup de 4t amb un dels grups de l’escola) de 10:45 a 12:30 h.

Lloc: Escola Quatre Vents

3r ESO:

Tallers d’estampació de papers, utilitzant les propietats químiques de les pintures. La pintura a l’oli no es dissol en aigua i això permet aconseguir estampats en paper únics, desenvolupant així la creativitat dels participants.

Grups: alumnes de cicle mitjà (3r o 4t).

Data: Dimecres 13, a partir de les 10:30. Es treballarà en dos grups en diferents espais (cada grup classe en un espai) per no acumular molts alumnes en el mateix lloc. De 10:45 a 12:30 h.

Lloc: Escola Congost.

2n ESO:

Experiments de química casolana.  Amb l’objectiu de despertar l’esperit científic en els més petits, els alumnes de 2n faran una fira d’experiments casolans, tot explicant la ciència que hi ha darrera.

Grups: alumnes de 3r de primària.

Data: Dimarts 12, a partir de les 10.30 h. De 10:45 a 12:30 h

Lloc: Escola Jacint Verdaguer.

1r ESO:

Descobrint el Sistema Solar. Els nostres alumnes més joves acompanyaran als alumnes de primària en un viatge pel Sistema Solar i els permetrà descobrir les curiositats dels astres que tenim més a prop del nostre planeta.

Grups: alumnes de cicle mitjà (3r o 4t).

Data: Dilluns 11, a partir de les 10:30. De 10:45 a 12:30

Lloc: INS Domus d’Olivet

_________________________________________________________________________________________________

Activitats dels centres de Granollers

De l’14 al 29 de novembre els alumnes de l’INS Celestí Bellera de 2n i 3r d’ESO han estat preparant diverses activitats/tallers de caire científic adreçades als alumnes de primària de l’ESC Mestres Muntaña.

2n ESO

Calendari astronòmic. Els alumnes Oriol Riera, Laura Perez, Jefferson Mendez i Náyade Carrascoha han preparat una presentació del projecte que van realitzar en relació al calendari astronòmic amb l’organització de la professora Mònica Romano.

3r ESO

Sostenibilitat. Els alumnes de 3r involucrats en els projectes de sostenibilitat del centre faran una presentació, amb l’organització de la professora Mercè Font.

Taller Nivell ESO Nivell Primària Escola Data Lloc
Tallers de bombolles científiques 4t 5è o 6è Escola Quatre Vents.  Dijous 14 i divendres 15

Escola Quatre Vents
Tallers d’estampació de papers 3r cicle mitjà