1819 STAC sessió 2 – Materials de la sessió

Eix temàtic de la sessió: Aprendre llengües en una societat digital

Teniu una presentació i una imatge amb informació addicional que us permetrà viatjar per aquesta xarxa de metro per tal de conèixer nous recursos en format web i en format mòbil que posarem al servei de la comunicació del nostre centre educatiu.

Comunicació a tots nivells: del centre o l’aula cap a l’entorn, de l’aula a les altres aules, del docent als seus alumnes, del docent a altres docents, de l’alumnat als seus companys,… Totes les combinacions que siguin possibles.

COM HO FAREM

1 – Ens organitzarem per grups, segons les diferents línies de metro.
2 – Pensem un context, una situació, un destí.
3 – Anirem passant parades i ens aturarem en les que ens interessin. No cal aturar-se a totes, seleccionarem segons els interessos i elaborarem una proposta.
4 – Compartirem amb la resta de companys el que hem après i en quin context/situació hem pensat que el faríem servir, així com un exemple elaborat.

Per recollir els aprenentatges, us proposem una plantilla que compartirem amb tots els assistents a la sessió:

Instruccions per utilitzar la plantilla

A la part superior dreta de la plantilla apareix un quadre amb el text: “Utilitza la plantilla”. Quan feu clic a aquest botó es generarà un document al vostre drive, que podreu editar i anar completant amb els components. Es tracta d’una presentació amb alguns camps definits per escriure els diferents apartats del disseny. Una vegada tingueu el document nou al vostre drive, poseu-li un títol.

Per compartir  el document amb els altres participants, obriu el botó “Comparteix” i feu clic a l’opció “Obtén un enllaç que es pugui compartir”. Al quadre de diàleg que apareix a continuació, escolliu “Tothom del domini xtec.cat que tingui l’enllaç pot visualitzar”.

Vídeotutorials

Disposeu d’indicacions pas a pas de les diferents aplicacions a la pàgina Tutorials.

5 – Per a fer visibles els aprenentatges i descobriments sorgits a la sessió d’avui del seminari, cal compartir-ho.

Us fem dues propostes per fer una síntesi visual d’allò que us emporteu de la feina feta avui (escolliu-ne una):

• Elaboració d’una línia del temps amb Sutori que reculli el procés seguit.
  • Compartir les aportacions en un Padlet que cada seminari haurà de crear.

Al final de la sessió es recolliran les propostes que es compartiran en aquest FORMULARI.

C – Concreció de tasques a desenvolupar als centres

Us proposem que feu la transferència dels conceptes i activitats desenvolupades a la sessió presencial al professorat del vostre centre:
  • Utilitzeu la presentació Aplicació de les TAC a les llengües  per tenir una visió general
  • Exposeu quina “línia de Metro” heu treballat a la sessió presencial del seminari
  • Mostreu la plantilla  que heu confeccionat
  • Feu, amb les persones del vostre centre (claustre, equip docent…), una dinàmica com la que heu fet al seminari

Per a disposar de les evidències del treball que féssiu als centres, cal que ho compartiu via aquest  FORMULARI

Podeu compartir-ho també amb imatges i text a xarxes socials, especialment a Twitter, amb el hashtag  #SeminarisTAC

A continuació disposeu de tutorials de les aplicacions proposades.