Propostes per fomentar la lectura en temps de confinament

Des del Programa biblioteca escolar puntedu han preparat un seguit de propostes interessants de lectures per a totes les edats, professorat i famílies en aquests temps de confinament:

#tempsperllegir

Aprofitant que estem a lany del centenari del naixement de Giani Rodari i que Sant Jordi serà un dels grans damnificats de la crisi del coronavirus, i pensant també en aquelles famílies que no tenen ordinadors ni wifi, des del Programa biblioteca escolar puntedu s’ha dissenyat aquesta campanya, que fa servir el tradicional telèfon. 

L’objectiu és visibilitzar la lectura com a acompanyament, gaudi i eina per sentir-se més a prop els uns dels altres. La proposta consisteix en que els infants, nois noies,.. es preparin una lectura breu per fer en veu alta, que la llegeixin per telèfon i a casa els facin una fotografia. Aquesta fotografia la poden compartir a les xarxes amb el hashtag #contespertelefoncovid19 i etiquetar-ho si ho fan a twitter (@puntedu).

Aqui trobareu tota la informació:

#contespertelefoncovid19

Vols alegrar el confinament d’algú amb una lectura?

 

CONCURS de llengua de Sant Jordi de Política Lingüística amb l’Optimot i el TERMCAT

L’Optimot, el servei de consultes lingüístiques que ofereix la Direcció General de Política Lingüística, i el Centre de Terminologia TERMCAT col·laboren aquest any en el concurs de llengua de Sant Jordi amb el lema “Per Sant Jordi, clava-la amb l’Optimot i el TERMCAT!”. En aquesta edició del concurs, que es durà a terme des del 16 fins al 23 d’abril, es proposa als seguidors dels comptes de Twitter, @optimotcat, @termcat i @llenguacatalana, publicar piulades sobre termes relacionats amb la natura que trobin en alguna cançó catalana. Poden ser noms de flors, arbres, animals, fenòmens meteorològics, accidents geogràfics, etc. Un punt de partida per inspirar-se és el repositori Agafa el micro.cat, amb 20 videoclips de cançons molt conegudes en català, i també tota la música en català del portal Viasona.

Per participar-hi, cal escriure a la piulada l’estrofa o fragment de la cançó escollida en què apareix el terme, el títol de la cançó i incloure-hi l’etiqueta #StJordiTermÒptim. Aquestes són les condicions que s’han de complir per entrar en el sorteig. Es pot afegir també l’autor de la peça musical o il·lustrar el terme amb una imatge o GIF, i mencionar  els comptes de Twitter que organitzen el concurs: @optimotcat i @termcat.

Es proposen dos exemples del model per participar en el concurs:

  • “Jo cant sa fruita vermella i quan acabi riuré, calàpets, nenúfars, princeses, wa yeah!” #StJordiTermÒptim

(“Wa yeah”, Antònia Font) @optimotcat i @termcat

  • “Volo sobre els carrers, volo sobre els rius, volo amb estornells i sobre els seus nius.” #StJordiTermÒptim

(“M’han sortit dues ales”, Mazoni) @optimotcat i @termcat

Les piulades que compleixin els requisits publicades entre el 16 i el 23 d’abril, ambdós inclosos, es repiularan des dels dos comptes de Twitter. Totes les participacions entraran en el sorteig de deu subscripcions anuals: una a la plataforma de cinema en català FilminCAT, i una altra al quiosc digital de revistes i diaris en català iQuiosc.

FilminCAT és la primera plataforma de distribució en línia de cinema i sèries íntegrament en català, que ofereix més de 4.000 pel·lícules i més de 100 sèries de tots els gèneres en llengua catalana; tant versions originals, com versions subtitulades i/o doblades.

L’iQuiosc és el primer quiosc digital de revistes i premsa en català. Una plataforma en línia que posa a l’abast dels lectors totes les publicacions periòdiques en català (diaris, revistes, premsa territorial i publicacions gratuïtes). Conté més de 160 publicacions.