La Paula Coronado de l’escola Guerau de Liost, la Montse Mañosa del Jacint Verdaguer (escoles del consorci Erasmus+ ALASVO del CRP VOI) i La Maria José Cano de l’escola Municipal Salvador Llobet (amb projecte Erasmus+ propi) van estar una setmana, de l’11 al 15 de març, a l’Escola EB1/PE/ C de Ladeira e Lamaceiros de Madeira, Portugal.
Madeira és una illa que pertany a Portugal de 300.000 habitants, que viuen del turisme i del l’agricultura.
Les mestres ha fet una observació a l’escola situada la població d’Arco de Calheta. És una escola d’una línia que destaca pel treball per projectes i l’àmbit artístic. Aquesta està integrada per alumnes, des d’escola bressol fins a quart de primària.
El primer dia van poder veure les instal·lacions del centre, el funcionament i l’organització de l’escola i, finalment, entendre el sistema educatiu portuguès.
Visitant les aules d’infantil han pogut comprovar que tenen grups barrejats per edats. Les tutores treballen per racons i els alumnes tenen el seu portafoli per l’autoavaluació. I també han vist com treballant l’educació emocional. Tenen una sala sensorial on treballen de forma individualitzada la motricitat fina, la concentració, la gestió emocional, etc.














