Sortida dins el projecte “Les Oliveres”

Aquest dimarts, 16 de gener, els nens i nenes de primer de primària dels centres educatius de Santa Coloma de Farners, han fet una sortida, que contemplava tres activitats: tast d’olives, veure com funciona una maqueta i aprendre més coses d’una premsa que hi ha al carrer.

Amb el tast, els nens i nenes han pogut identificar i degustar quatre varietats d’olives del nostre territori . L’objectiu ha estat despertar els sentits del gust, olfacte i vista. Hem tingut l’oportunitat de consolidar aliances amb l’empresa Mera…És una empresa líder a les comarques gironines en el sector dels salaons, que dia a dia treballa per poder oferir als seus clients la millor qualitat.

Gràcies Carles per la teva generositat! Totes estaven boníssimes! Olives Mera, de primera!

La Cristina Trias ens ha explicat un munt de coses sobre la premsa gran. L’alumnat ha pogut aixafar raïm i olives amb les seves pròpies mans.

La imponent premsa d’oli, de vi  i de cera, instal·lada a l’espai públic, a un minut de la plaça Farners. De premses de biga com aquestes n’hi ha molt poques, no tots els pobles tenen la sort de mantenir-ne una. A més de ser peces molt boniques i interessants, han estat molt utilitzades al llarg de la historia.

Gràcies a en Marc Valls, han conegut el funcionament d’una premsa de vi i oli de més de tres cents anys, a través d’una maqueta, als baixos de la casa de la Paraula. Resulta que aquesta maqueta l’havia fet el seu oncle. Quina maqueta més xula!

Mil gràcies a tots tres!

Estem convençudes que després d’aquesta sortida l’alumnat explicarà l’experiència viscuda a casa. Això ajudarà a valorar el patrimoni local i gastronòmic de les nostres contrades.

Aquesta activitat forma part del projecte de “Les Oliveres”  que enguany arrriba a la XI edició. Estem esperant amb molta il·lusió l’acte final del dia 30! Gràcies a totes les persones que ho heu fet possible!

Pàgina web del projecte

Imatges de la sessió