DIA DE LA CIÈNCIA

XX Edició Dia de la Ciència

Amb l’objectiu fonamental de despertar i potenciar l’interès dels més joves vers la ciència i la tecnologia, el Departament d’Ensenyament conjuntament amb la Fundació Catalana per a la Recerca i la innovació (FCRI), promou en el marc de la Setmana de la Ciència, diferents activitats de disseminació de la ciència arreu del nostre territori. Jornades de portes obertes, activitats virtuals, exposicions, tallers científics…, una gran oferta científica en diferents formats a l’abast de tothom! La Setmana de la Ciència s’adreça a tots els públics i té com a objectius fonamentals apropar la ciència i la tecnologia a la ciutadania i fomentar les vocacions científiques entre els més joves.
 Complementa les activitats Experimenta la ciència! adreçada a alumnes d’ed. primària.
Adreçada a: alumnes de 4t d’ESO i/o batxillerat de la zona.

Dia de la Ciència 2023-24. XX Edició

Del 10 al 19 de novembre, arreu de Catalunya, es celebrarà la 28ª edició de la Setmana de la Ciència.

L’activitat “La ciència en primera persona” que es celebrarà el dia 15 de novembre al matí s’emmarca en la Setmana de la Ciència,  amb la finalitat del foment de les vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat del nostre país, pretenent apropar els i les científiques als instituts.

Seguint la bona acollida de l’edició passada, enguany es manté la modalitat virtual i hi poden participar tots els centres de secundària.

L’activitat es fonamenta en tres parts:

1. Edició d’un vídeo, d’una durada d’uns 5-10 minuts on es llença també una proposta o un repte.

2. Aquest vídeo el visualitzarà l’alumnat en hores lectives juntament amb els seus professors/es. L’alumnat ens faran arribar imatge del repte aconseguit (5 fotografies màxim per grup) així com les preguntes que volen formular als/a les científics/ques (3 preguntes màxim per grup).

3. El dia 16 de novembre al matí, retransmissió en directe pel canal youtube de cadascun dels científics/ques.

L’activitat adreçada a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO va a càrrec de científics/ques que es dediquen a la investigació i que expliquen la seva tasca, tant des del vessant científic com del vessant humà.

Les 4 sessions es celebren en els següents horaris:

9.30h: Microgravetat. José Ignacio Rojas, divisió d’Enginyeria Aeroespacial del Departament de Física de la UPC, i investigador de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels
10.30h: Nanotecnologia. Jordi Díaz, professor de Química al Departament de Materials, i tècnic a la Unitat de Tècniques Nanomètriques dels Centres Científics i Tecnològics, de la Universitat de Barcelona.
11.30h. Espai. Núria Jar, Hypatia periodista especialitzada en ciència i salut i membre de la tripulació Hypatia
12.30h. Meteorologia: Eloi Cordomí, físic i meteoròleg a Televisió de Catalunya

A continuació trobareu els enllaços als 4 vídeos, reptes i els horaris de les connexions en directe de les ponències que es transmetran en directe des del canal de Youtube de la FCRI el matí del dia 15 de novembre.

Aprofitem per facilitar-vos l’enllaç que han d’omplir els centres educatius interessats a participar en l’activitat, abans del 16 d’octubre.

Formulari d’inscripció dels centres

Els centres que ho desitgin podran participar en directe el mateix dia 15 de novembre, podran enviar els reptes i les preguntes als científics per a què les comentin en directe abans del:

Data límit per enviar els reptes i les preguntes: 7 de novembre

Formulari d’enviament dels reptes i preguntes als científics

Més informació detallada a www.setmanaciencia.cat

Aquest projecte forma part del PFZ Selva I 2023-24

EDICIONS ANTERIORS