DIA DE LA CIÈNCIA

XVIII Edició Dia de la Ciència

Amb l’objectiu fonamental de despertar i potenciar l’interès dels més joves vers la ciència i la tecnologia, el Departament d’Ensenyament conjuntament amb la Fundació Institució Catalana de Suport a la Recerca (FICSR), promou en el marc de la Setmana de la Ciència,  diferents activitats de disseminació de la ciència arreu del nostre territori. Jornades de portes obertes, activitats virtuals, exposicions, tallers científics…, una gran oferta científica diferents formats a l’abast de tothom!La Setmana de la Ciència s’adreça a tots els públics i té com a objectius fonamentals apropar la ciència i la tecnologia a la ciutadania i fomentar les vocacions científiques entre els més joves.  Complementa les activitats Experimenta la ciència! adreçada a alumnes d’ed. primària.
Adreçada a: alumnes de 4t d’ESO i/o batxillerat de la zona.

Dia de la Ciència 2021-22. XVIII Edició

Del 12 al 21 de novembre se celebrarà a Catalunya la 26a edició de la Setmana de la Ciència, centrada en el tema de la sostenibilitat

L’activitat “La ciència en primera persona” que es celebrarà el dia 17 de novembre al matí s’emmarca en la Setmana de la Ciència,  amb la finalitat del foment de les vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat del nostre país, pretenent apropar els i les científiques als instituts.

Seguint la bona acollida de l’edició passada, enguany es manté la modalitat virtual.

L’activitat es fonamenta en tres parts:

1.    Edició d’un vídeo, d’una durada d’uns 5-10 minuts on es llença també una proposta o un repte.

2.     Aquest vídeo el visualitzarà l’alumnat en hores lectives juntament amb els seus professors/es. L’alumnat ens faran arribar imatge del repte aconseguit (5 fotografies màxim per grup) així com les preguntes que volen formular als/a les científics/ques (3 preguntes màxim per grup).

3.    El dia 17 de novembre al matí, retransmissió en directe pel canal youtube de cadascun dels científics/ques.

L’activitat adreçada a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO va a càrrec de científics/ques que es dediquen a la investigació i que expliquen la seva tasca, tant des del vessant científic com del vessant humà.

Es proposen 4 grans temes per a tractar amb els següents ponents:

Robòtica:  Anaís Garrell, Júlia Borràs i Irene García (IRI)

Astrofísica: Ignasi Ribas (IEEC) (ICE-CSIC)

Economia circular: Jordi Morató i Juan David Escorcia (UPC)

Xarxes Socials: Davinia Hernández-Leo, Roberto Sánchez, Emily Theophilou i René Lobo (TIDE -UPF)

Aprofitem per falicitar-vos l’enllaç que han d’omplir els centres educatius interessats a participar en l’activitat, abans del 22 d’octubre.

Formulari d’inscripció dels centres

Per a qualsevol dubte o qüestió, us podeu adreçar a: serveiseducatius@xtec.cat

Més informació detallada a www.setmanaciencia.cat

Document informatiu