Repte 21 dies. D’entrada, en català

És el temps que necessites per canviar un costum!

El passat 15 de novembre va arrencar a Santa Coloma de Farners la campanya “21 dies”, impulsada pel Consorci per a la Normalització Lingüística a fi de conscienciar la població de la necessitat de mantenir el català sempre, a tot arreu i amb tothom.

El dia 2, a les 6 de la tarda, l’exjugadora de l’UNI Girona Laia Palau i l’escriptor Josep M Fonalleras seran a a la Casa de la Paraula per parlar de la campanya i animar tothom a adherir-se al repte de mantenir l’ús de la llengua catalana durant 21 dies ininterromputs. Aquest és el temps que cal segons els experts per canviar un hàbit, i en aquest cas l’hàbit que cal modificar és el costum de canviar de llengua i passar-se al castellà quan algú se’ns adreça en aquesta llengua.

Els darrers anys han saltat les alarmes pel descens de l’ús del català, sobretot entre els més joves. Segons les estadístiques, 8 de cada 10 catalanoparlants canvien de llengua quan algú els parla en castellà, una conducta considerada perjudicial per a la supervivència del català perquè fa que desaparegui de tots els espais i dificulta que els qui encara no el parlen el puguin aprendre i practicar. Aquesta mateixa setmana TV3 obria el telenotícies amb aquesta qüestió.

La campanya es perllongarà fins a l`11de desembre. Al llarg d’aquestes setmanes tothom està convidat a participar-hi a donar a conèixer la seva experiència a les xarxes per mitjà de l’etiqueta #Repte21diesencatalà. Tothom qui vulgui pot passar a recollir la targeta de la campanya a l’Escola d’Adults de Santa Coloma de Farners (C/Sant Sebastià, 91). La intenció és que més endavant es pugui estendre a alatres municipis de les comarques gironines.

Més informació 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>