Estratègies per preparar una reunió d’inici de curs inoblidable

Comença un nou curs escolar i és molt important que, des del primer dia, família i escola caminem junts. El diàleg i col·laboració entre pares i docents ha de ser permanent i cal que funcionem com un equip.

La reunió d’inici de curs és la primera oportunitat que tenim per reunir-nos amb les famílies dels alumnes amb qui treballarem durant tot el curs. És important fer un bon primer contacte i establir un clima de col·laboració entre tots.

Però, com podem fer una bona reunió d’inici de curs?

En aquest article et dono algunes orientacions de com pots preparar una bona reunió d’inici de curs que permeti crear vincles de col·laboració amb les famílies.

Esperem que de mica a mica puguem anar recuperant la normalitat i que puguem tornar a dur a terme les reunions d’inici de curs de manera presencial, a l’aire lliure i amb les mesures sanitàries necessàries: mascaretes, distància de seguretat, desinfecció d’espais/materials …

Com han canviat les reunions d’inici de curs?

Tradicionalment, les reunions d’inici de curs es concebien com unes trobades on l’escola feia un traspàs d’informació a les famílies sobre el que havien de saber en relació amb l’escola i l’educació dels seus fills.

Actualment la prioritat en les reunions d’inici de curs ha de canviar. Considero que no podem limitar-nos exclusivament a fer un traspàs d’informació a les famílies sinó que el que volem és:

• Propiciar una relació de confiança entre les famílies i l’escola.
  • Crear vincles de col·laboració entre famílies i escola.
  • Donar a conèixer com treballem a l’escola per compartir el mateix objectiu.

Cal reflexionar i buscar noves maneres de fer les reunions d’inici de curs que impliqui les famílies i propiciï noves relacions de cooperació entre famílies i el centre educatiu.

Què volem aconseguir en les reunions d’inici de curs?

Cal tenir present que la implicació i la col·laboració de les famílies en l’educació dels seus fills és fonamental. Les famílies i els mestres hem de cooperar i caminar en la mateixa direcció per educar conjuntament als infants.

En la reunió d’inici de curs es tracta de propiciar un diàleg que possibiliti la complicitat i bona entesa entre les famílies i els docents, que permeti iniciar un treball conjunt per acompanyar els infants en la seva escolaritat.

Si voleu saber-ne més... Nati Bergadà