Autors a les Aules

Autors a les Aules és una activitat que, des de 1998, promociona la literatura catalana i el foment de la lectura en l’àmbit de l’ensenyament primari, secundari i d’adults.

Autors a les Aules permet que l’alumnat lector entri en contacte directe amb els escriptors i escriptores i hi estableixi un diàleg al voltant dels seus llibres de creació i d’altres temes relacionats amb el fet literari com l’ofici d’escriure, el procés de creació, el món editorial, etc.

Termini de sol·licituds:: De l’1 de setembre al 31 d’octubre.

Com fer la sol·licitud: Els centres que vulguin participar en el programa han de fer una petició a través de l’aplicació Lletres 2.0 durant el termini de sol·licituds. Per accedir-hi cal introduir el codi del centre al camp de l’usuari i repetir-lo dins del quadre de la paraula clau. A “Guia de l’aplicació” trobeu com fer la sol·licitud pas a pas.

Podeu consultar o verificar el vostre codi de centre aquí. Si teniu problemes d’accés poseu-vos en contacte amb la responsable del programa, Noemí Martinez(noemimartinez@gencat.cat).

Condicions de participació:

• Les sol·licituds es resoldran seguint els criteris de selecció que trobareu en aquesta mateixa pàgina i d’acord amb la valoració de necessitats que en faci el Centre de Recursos Pedagògics al qual estigui adscrit cada centre educatiu.
  • Caldrà que tots els alumnes hagin llegit, com a mínim, una obra de l’autor i l’hagin treballada a l’aula.
  • La modalitat (presencial o virtual) de cada visita s’acordarà de manera individual segons les circumstàncies tant dels autors com dels centres i, en el cas de les visites presencials, es respectaran sempre de manera escrupolosa els protocols vigents en el moment de la sessió per minimitzar els efectes de la COVID-19.
  • Un cop rebuda la confirmació de l’activitat, els professors responsables hauran de posar-se en contacte amb l’autor/a per tal de concretar la data, l’hora, les despeses de desplaçament i els detalls de la visita.
  • Un cop feta la sessió, caldrà emplenar una memòria sobre l’activitat per tal que des de la ILC se’n pugui fer la corresponent valoració.
  • Els títols de les lectures i el desenvolupament de l’activitat seran en català.
  • Tots els alumnes hauran de disposar d’un exemplar del llibre de lectura.
  • Caldrà fer constar que l’activitat està inclosa en el programa Lletres a les Aules de la Institució de les Lletres Catalanes en tota la difusió que es faci del programa a través dels mitjans o les xarxes socials.

En cas que la visita sigui presencial

Per al curs 2021-2022, la ILC assignarà una sessió per centre que tindrà una durada aproximada d’una hora amb un màxim de 60 alumnes. En cas que el centre estigui interessat a fer alguna sessió extra haurà d’acordar-ho directament amb l’autor/a i fer-se càrrec de les despeses que aquesta suposi.

El centre haurà d’assumir els imports derivats del desplaçament de l’autor (a raó de 0,19€/km si fa servir el seu propi vehicle) més tiquets d’autopista i pàrquing o transport públic.

En cas que la visita sigui virtual

Com en el cas anterior, la ILC assignarà una sessió. En cas que el centre estigui interessat a fer alguna sessió extra haurà d’acordar-ho directament amb l’autor/a i fer-se càrrec de les despeses que suposi.

El centre haurà d’assegurar que disposa de les condicions tècniques necessàries per al correcte desenvolupament de l’activitat.

Termini de resolució: Del 15 al 22 de desembre de 2021.

L’acceptació o denegació de l’activitat s’enviarà per correu electrònic als responsables indicats a la sol·licitud.

Animeu-vos a participar-hi !!!!