Autoformació i difusió materials CESIRE

Oferta d’autoformació per cicle superior de primària i 1r cicle de l’ESO. Aquesta autoformació no aporta un certificat de formació.
Consta de 2 apartats, el primer adreçat als docents a través de reflexions d’experts sobre aprenentatge de Coneixement del medi i, una segona amb activitats pels alumnes.

Gràcies al cofinançament entre el Ministerio de Educación y Formación Profesional i el Fons Social Europeo “Programa Operativo de Empleo Formación y Educación” 2014-2020, POEFE, s’han pogut dissenyar i dur a terme diferents activitats formatives destinades a:

• Reduir i prevenir el fracàs escolar i l’abandonament prematur dels estudis.

• Donar suport a centres educatius d’entorns socioeconòmics vulnerables.

• Treballar competències vinculades a l’aprendre a aprendre, l’autonomia personal i la competència comunicativa.

• Oferir estratègies i metodologies de treball per acompanyar l’alumnat d’educació primària i d’educació secundària amb pocs recursos personals i socials per seguir autònomament el seu procés educatiu i d’aprenentatge.

• Afavorir les competències bàsiques incidint directament en el treball en l’aula.

En aquest context, des de l’àmbit de Coneixement del medi del CESIRE, us volen fer arribar una oferta d’autoformació per docents de cicle superior de primària i primer cicle de secundària.

En Medi_Steam per un futur possible trobareu reflexions de diferents experts en la matèria, destinades a ampliar la mirada sobre l’ensenyament-aprenentatge del Coneixement del medi (Àmbit científic i Àmbit social i cultural) dels i les docents. Per altra banda, es posen al servei de l’alumnat diversitat d’activitats, materials, eines, també de digitals per poder desenvolupar els seus projectes.

Des del Departament d’Educació volen fer arribar aquest projecte formatiu el màxim de centres possibles, especialment aquells que per les seves circumstàncies són considerades d’alta complexitat.

Per qualsevol aclariment, les persones de contacte per aquesta formació són la Núria López (nlopez@xtec.cat) i l’Elvira Martí (emarti3@xtec.cat).