INTERCULTURALITAT

Des de l’equip LIC impulsem l’assessorament, la formació i el suport als plans de projectes del Departament d’Educació relacionats amb l’àmbits de la interculuralitat. Col·laborem i assessorem en l’elaboració en el pla d’acollida i del projecte de convivència. Assessorem i formem, a la vegada que donem suport, al professorat sobre l’organització i l’orientació metodològica i emocional en l’acollida de l’alumnat nouvingut al centre, a l’aula i a l’aula d’acollida, i en l’elaboració dels plans individuals d’aquests alumnes.

Col·laborem en la sensibilització, promoció i consolidació de l’educació intercultural, de la mateixa manera que informem i acompanyem sobre la diversitat de creences als centres educatius. Assessorem als professors en els aspectes d’integració i relació de l’alumnat nouvingut i/o amb risc d’exclusió i la cura del seu èxit educatiu. Promoguem la implicació de les famílies de l’alumnat nouvinguts i/o amb risc d’exclusió en el procés educatius dels seus fills i filles.

Ens cuidem de l’assessorament i dinamització dels i als plans educatius d’entorn, vetllant pels principis d’ús de la llengua catalana, l’equitat, l’educació intercultural i la cohesió socials.

En els següents enllaços hi podeu trobar informació del vostre interès:

Pàgina XTEC – LIC

Alumnat nouvingut