COHESIÓ SOCIAL

Des de l’equip LIC donem impuls, assessorament i formació a la formació i suport als plans i projectes del Department d’Educació relacionats amb la cohesió socials. Col·laborem i assessorem en l’elaboració del projecte de convivència.

Assessorament, formem i donem suport als professors sobre l’organització, orientació metodològica i emocional del suport lingüístic i social als alumnes d’origen estranger, així com a la diversitat de creences als centres educatius.

Procurem sobre els aspectes d’integració i relació de l’alumnat nouvingut i/o amb risc d’exclusió i la cura pel seu èxit educatiu, promoguem la implicació de les famílies de l’alumnat nouvingut i/o amb risc d’exclusió en el procés educatius dels seus fills i filles. Assessorem i dinamitzem a la gestió del treball en xarxa entre els agents educatius del municipi o zona.

Assessorem i dinamitzem els plans educatius d’entorn, vetllant pels principis d’ús de la cohesió social, promocionem la connexió entre els diferents espais i temps educatius de l’àmbit formal i no formal de la zona. Promocinem l’accés de tot l’alumnat a l’educació no formal, com un element estratègic d’equitat i d’igualtat d’oportunitats.

Col·laborem en el Projecte de promoció escolar del poble gitano per reduir l’absentisme de l’alumnat gitano, la seva promoció, i la visualització de la cultura gitana en els centres i en el currículum.

En els següents enllaços hi podeu trobar informació del vostre interès:

Pàgina XTEC – LIC

Alumnat nouvingut

Acollida de l’alumnat nouvingut

Plans educatius d’entorn

Escola i família

Convivència

Promoció escolar del poble gitano

Diversitat i inclusió