Deu estratègies per combatre la baixa comprensió lectora

Un de cada set infants finalitza la primària a Catalunya amb un baix nivell de comprensió lectora i amb risc de patir fracàs escolar

La baixa comprensió lectora és una de les assignatures pendents d’un curs que ha començat amb vaga de docents. Som a la cua a 4t de primària a Espanya en comprensió lectora, segons l’informe PIRLS, només davant de Ceuta i Melilla i gairebé 20 punts menys que la mitjana europea.

La comprensió lectora és la porta principal a tots els altres coneixements i aprenentatges, assevera Marta López, directora del programa Lecxit de la Fundació Bofill. I és a la base de tota la resta de competències importants de l’escola, defensa Mar Esteve Ràfols, doctora en Pedagogia i autora de “L’escola, casa de lectura“. Per Héctor Ruiz, investigador i divulgador científic, i autor de “Com aprenem?“:

Hi ha infants que podem deixar enrere sense adonar-nos-en i, quan un infant no se sent lector, no se sent part del que l’escola li demana, té dificultats per afrontar les tasques escolars i es desmotiva; i per a l’aprenentatge és clau creure que podem assolir reptes.”

La comprensió lectora és la porta principal a tots els coneixements, aprenentatges i competències (Lecxit)