Contes per parlar de la mort

La mort continua sent un dels grans tabús que encara pateix la nostra societat. És un tema del qual no ens agrada parlar i menys amb els petits. Si volem educar els infants de manera integral, no podem evitar parlar de la mort i el dol, ja que formen part de la vida.

L’escola i la família tenen un paper essencial en la preparació i la vivència del dol. Quan hi ha una mort a l’escola o un infant perd algú molt proper, els centres educatius han d’acompanyar emocionalment aquests infants en el procés de dol.

Els contes són un molt bon recurs per parlar de la mort i el dol amb els infants. A partir de l’explicació del conte podem gaudir de converses molt enriquidores amb els nostres alumnes.

En aquest article, la Nati Bergadà, ens recomana un recull de contes que ens poden ser molt útils per parlar de la mort i el dol amb l’alumnat.

Esperem que aquest article us sigui útil!

També els trobareu al següent enllaç del web del SE Selva I