28 curts per treballar el respecte a la diversitat

Vivim en una societat molt diversa. És important que eduquem els infants i joves en valors que afavoreixin el respecte a la diversitat. Aquests valors cal que els treballem en el nucli familiar i a l’escola.

Els infants i joves han d’aprendre a valorar la diversitat com a riquesa, aprendre a ser tolerants, comprensius, generosos, solidaris i empàtics per saber-se posar en el lloc dels altres.

Encara que tots siguem diferents, cal que ens respectem, que aprenguem a conviure, que siguem empàtics i ens ajudem. D’aquesta manera podrem viure i conviure en harmonia, enriquint-nos mútuament.

Educant en el respecte a la diversitat i la igualtat evitarem que els infants desenvolupin actituds i conductes racistes, masclistes, segregadores, discriminatòries i abusives cap als altres.

En aquest article de la Nati Bergadà descobriràs un recull de curts que et poden ser útils per treballar amb els infants i joves el respecte a la diversitat. A partir de la visualització d’aquests curts, es poden establir diàlegs i converses molt enriquidores amb els alumnes.

28 curts per treballar el respecte a la diversitat

Esperem que us sigui d’utilitat.