Aloma: una sèrie original de Netflix

Centre: Institut La Sedeta

Línia 5: La biblioteca escolar com a agent d’impuls i participació activa a la cultura digital

Etapa: ESO

Objectius:

• Fomentar el llenguatge transmèdia i el trasllat del canal escrit al multimèdia i viceversa.
  • Llegir de manera crítica obres de la literatura catalana, castellana i universal.
  • Reconèixer autors i autores i relacionar-los/les amb les seves obres i períodes literaris.

Explicació:

L’alumnat de quart ha adaptat la novel·la Aloma, de Mercè Rodoreda, i l’ha convertida en una sèrie de vuit capítols disponible a una plataforma multimèdia en streaming molt coneguda. L’activitat original és de Cristian Olivé, però hem hagut d’adaptar-la a la situació actual.

S’han encarregat d’adaptar el text perquè coincidís amb la distribució per capítols, n’han fet un guió gràfic per entendre com funcionen els plans i els punts de vista segons la posició de la càmera, han interpretat una seqüència i han creat un lloc web que amb l’estètica de la plataforma. Mentrestant, un altre grup coordinava la campanya de màrqueting i s’encarregava de la difusió a xarxes.

Una feina genial, que els ha obligat a treballar en grup, a entendre’s i discutir i, sobretot, a cercar solucions quan alguna cosa no acaba de funcionar.

Enllaç a l’experiència