L’aigua no és Aigua, què és?

DESCRIPCIÓ:

El Projecte Ciències 12-16 té com a objectiu elaborar els crèdits corresponents a l’àrea comuna de Ciència Experimentals de l’etapa de l’Educació Secundària Obligatòria.

Ens plantegem l’estudi de l’aigua com un tema de ciències que és pròxim a la realitat quotidiana de l’alumnat i, per tant, pot despertar el seu interès. D’altra banda, permet introduir i estudiar continguts bàsics de les diferents disciplines de les ciències experimentals.

Els conceptes que es deriven dels fets són, per exemple: transport de materials, solut i dissolvent, cicle de l’aigua, transpiració de les plantes, transformació física, fusió/congelació, contaminació, deshidratació. Així, també conceptes relacionats amb nous materials: sal de taula (clorur sòdic), calcita (carbonat de calci, i clorur de calci.

Els continguts, fets i sistemes conceptuals que treballarem són:

I. Introducció: on és l’aigua?.

  1. Història d’una gota d’aigua al camp i a la ciutat.
  2. L’aigua a casa nostra.

II. Què és i què fa l’aigua?

  1. L’aigua interacciona amb altres materials.
  2. L’aigua ne els éssers vius.
  3. L’aigua és un líquid: la flotació i els vasos comunicants.
  4. L’aigua, un bé escàs.
  5. “L’aigua” no és aigua.
  6. Els canvis d’estat d’agregació.
  7. El cicle de l’aigua.
  8. Qualitat de l’aigua: actituds que cal tenir en compte.

III. Reprenem els models.

  1. L’aigua, medi de vida: adaptacions dels peixos al medi aquàtic.
  2. L’aigua modela el paisatge.
  3. El model de partícules ens permet explicar el comportament de l’aigua.
  4. Accions per millorar la utilització de l’aigua.
  5. Activitat final.

Inclou una guia per al professorat, les propostes d’aula per a l’alumnat i també de material per poder dur a terme la part experimental.

L’aigua no és aigua – Material per a Professors

L’aigua no és aigu – Material per a l’alumnat

 

Recull fotogràfic dels materials que conté:

 

 

 

 

 

 


Disponibilitat del material per treballar L’AIGUA  (Reg. XXXX)

 

Disponible