DESCRIPCIÓ:
El Projecte Ciències 12-16 té com a objectiu elaborar els crèdits corresponents a l’àrea comuna de Ciència Experimentals de l’etapa de l’Educació Secundària Obligatòria.
Ens plantegem l’estudi de l’aigua com un tema de ciències que és pròxim a la realitat quotidiana de l’alumnat i, per tant, pot despertar el seu interès. D’altra banda, permet introduir i estudiar continguts bàsics de les diferents disciplines de les ciències experimentals.
Els conceptes que es deriven dels fets són, per exemple: transport de materials, solut i dissolvent, cicle de l’aigua, transpiració de les plantes, transformació física, fusió/congelació, contaminació, deshidratació. Així, també conceptes relacionats amb nous materials: sal de taula (clorur sòdic), calcita (carbonat de calci, i clorur de calci.
Els continguts, fets i sistemes conceptuals que treballarem són:
I. Introducció: on és l’aigua?.
- Història d’una gota d’aigua al camp i a la ciutat.
- L’aigua a casa nostra.
II. Què és i què fa l’aigua?
- L’aigua interacciona amb altres materials.
- L’aigua ne els éssers vius.
- L’aigua és un líquid: la flotació i els vasos comunicants.
- L’aigua, un bé escàs.
- “L’aigua” no és aigua.
- Els canvis d’estat d’agregació.
- El cicle de l’aigua.
- Qualitat de l’aigua: actituds que cal tenir en compte.
III. Reprenem els models.
- L’aigua, medi de vida: adaptacions dels peixos al medi aquàtic.
- L’aigua modela el paisatge.
- El model de partícules ens permet explicar el comportament de l’aigua.
- Accions per millorar la utilització de l’aigua.
- Activitat final.
Inclou una guia per al professorat, les propostes d’aula per a l’alumnat i també de material per poder dur a terme la part experimental.
L’aigua no és aigua – Material per a Professors
L’aigua no és aigu – Material per a l’alumnat
Recull fotogràfic dels materials que conté:
Disponibilitat del material per treballar L’AIGUA (Reg. XXXX)
Disponible