Un lideratge pedagògic per a la comunitat educativa

Cicle de conferències dedicat a plantejar pràctiques reeixides de lideratge pedagògic i debats que poden actuar com a palanques de canvi de l’escola.

Transformar l’escola amb famílies i comunitat: 20 debats

A càrrec:  Jordi Collet Sabé – Vídeo al youtube

Educador social i sociòleg. Doctor en sociologia. Professor titular de sociologia de l’educació a la Universitat de Vic – UCC. Ha fet recerca i ha publicat sobre els vincles entre escola, famílies i comunitat; treball en xarxa; polítiques educatives (locals), desigualtats; socialització familiar i sociologia de les religions.

En aquesta xerrada, després de treballar amb A. Bolívar el lideratge transformacional intern, es pretén identificar 20 debats que poden actuar com a palanques de canvi de l’escola. Des dels camins escolars a l’entrada habitual de les famílies, del vincle amb les entitats a l’escola a temps complert, aquests 20 debats poden ser un full de ruta per facilitar la transformació de l’escola en la seva relació amb l’entorn.

Liderazgo pedagógico: prácticas que mejoran el desarrollo de la escuela

A càrrec: Antonio Bolívar    |  Vídeo al youtube

Catedràtic de Didàctica i Organització Escolar. Facultat de Ciències de l’Educació. Universitat de Granada.

En aquesta conferència es planteja com el lideratge educatiu o pedagògic s’està convertint en un factor crític de primer ordre en les escoles que milloren. Comptar amb una meta comuna i influir en d’altres per tal de compartir-la defineixen el lideratge. Es plantegen maneres de mobilitzar localment la capacitat interna de canvi (de les escoles com a organitzacions, dels individus i grups) per a regenerar internament la millora de l’educació. Es descriuen quines practiques de lideratge creen un context per a un millor treball del professorat i, conjuntament, de tot el centre escolar, impactant positivament en la millora dels aprenentatges de l’alumnat. Igualment es plantejaran, en funció de les lliçons apreses, les línies actuals de millora.