Llibre digital de propostes STEAM

Ja podeu consultar el llibre digital Medi_STEAM Una mirada que integra.

Fruit del treball realitzat al llarg de quatre cursos pel grup de formadors i formadores de medi coordinat des del CESIRE i amb l’assessorament de la Conxita Márquez i la Neus González sorgeix aquest llibre del qual en volem destacar el capítol dedicat a presentar nou experiències:

• Com la troballa d’un insecte ens va portar a construir un formiguer (3-6)
    Com és que es mouen els papers del suro? (3-6)
    Com floten els peixos? (6-8)
    Per què ens donen fruita i no croissants? (8-10)
    Què hi ha de ciència en la cuina? (8-10)
    Treballem el temps a través del cinema (10-12)
    Com veure el que no es veu? (10-12)
    Enllumenem els hotels? (10-12)
    Quant valen els meus pantalons? (10-12)

“Les experiències narrades han estat dutes a l’aula pels formadors i formadores del grup de Medi del CESIRE, durant el curs 2019-20.
Totes elles contenen la mateixa estructura, comencen amb «La contraportada» que és un resum de la unitat que es presenta, per seguir amb «La guspira» on cada mestra detalla com i perquè es va iniciar el projecte.
En l’apartat de «La narració» s’explica la pràctica de l’aula posant èmfasi en els aspectes que ens ajuden a definir la unitat des del punt de vista de les STEAM. En aquesta secció  trobareu: imatges, converses d’alumnes i globus que remarquen els moments clau d’alguns aprenentatges com poden ser l’experimentació, el diàleg, les sortides, etc.
A l’últim apartat de cada unitat, titulat «A tall de conclusió» cada mestra declara els aspectes més importants dels aprenentatges que s’han fet al llarg de les sessions, i que remarca els d’aquelles disciplines que han tingut més rellevància, així com aquells aprenentatges que ajuden a l’alumnat a ser ciutadans crítics i empoderats.”

La presentació va tenir lloc al CESIRE el passat 27 de juny de 2022