Jornada COMPARTIM VALLVERDÚ

Ja tenim el vídeo-resum de la Jornada COMPARTIM VALLVERDÚ. Felicitats a tots i a totes per la bona feina!

Com no pot ser d’una altra manera, amb molta il·lusió des del Servei Educatiu del Segrià aquest any hem volgut donar l’oportunitat a tots els centres de primària i secundària que vulgueu participar, de compartir el treball fet sobre les obres de Josep Vallverdú en el marc del seu Centenari.

El divendres 3 de novembre de 2023 va tenir lloc aquesta festa col·laborativa. Aquí us deixem el vídeo resum.

Com podeu veure, vam comptar amb la participació de l’alumnat de les Escoles Alba, Joan XXIII, Joc de la Bola i Pràctiques I, del Col·legi FEDAC-Lleida i dels Instituts Caparrella i Samuel Gili i Gaya. Vam poder gaudir de la frescor i la qualitat dels treballs presentats pels diferents grups d’alumnes participants i vam comptar amb la presència de la Comissària de l’Any Vallverdú i, de forma virtual, també del mestre i escriptor centenari.

➡ Us enllacem l’Àlbum de Google Fotos Jornada COMPARTIM VALLVERDÚ amb recull de fotos de l’acte.

PDF Cartell i Programa
Es tracta d’una jornada d’intercanvi o festa col·laborativa amb la participació de l’alumnat dels centres que s’han inscrit i amb la presència de l’escriptor, Josep Vallverdú, físicament o virtual.
QUÈ PROPOSEM?

Dins el Projecte d’impuls a la lectura: Literatura de viatges, que coordinem des del Seminari que porta aquest nom del Centre de Recursos Pedagògics del Segrià, proposem la Jornada COMPARTIM VALLVERDÚ com un viatge a la seva obra.

A QUI S’ADREÇA?
    • Principalment al cicle superior d’educació primària i al primer cicle d’ESO.
    • També pot ser obert a altres grups d’educació obligatòria i a adults que estiguin treballant Vallverdú.
QUINES OBRES I QUINS GÈNERES LITERARIS?
    • El CRP del Segrià oferim una Maleta de lectura amb 20 exemplars del llibre El vuitè nan  que deixem en préstec als centres que en facin reserva des del Servei de préstec.
    • Cada centre pot decidir lliurement llegir l’obra que trobi més adequada per al grup d’alumnes participants (novel·la o poesia).
    • A més a més, les diferents biblioteques de la comarca compten amb exemplars de les obres de Josep Vallverdú que podeu sol·licitar en préstec.
QUIN TREBALL?
    • Proposta didàctica amb diferents activitats al voltant del llibre que formarà el lot, El vuitè nan, i, entre elles, possibles productes finals. Aquesta proposta ha estat elaborada per les membres del Seminari d’impuls a la lectura del Segrià.
    • Cada centre podeu dur a terme aquestes propostes o altres que trobeu més adients. Això no obstant, tots els grups que vulgueu participar a la Jornada haureu de:
        • Formular 2 preguntes per centre a fer a l’escriptor al voltant del llibre i temàtica treballats.
        • Elaborar un producte final que exposareu a la Jornada sobre l’obra treballada. Pot ser un treball d’expressió oral o artística, en format virtual o presencial, …  de curta durada (màxim 5 minuts d’exposició per centre).
Us hi esperem!!