Seminari – Xarxa dels centres de Lleida en Projecte internacional Global Scholars

6 centres del Segrià participen al Projecte Global Scholars: els Instituts Maria Rúbies i Torrevicens, de Lleida, l’Institut d’Alpicat, i 3 centres més que s’incorporen aquest curs, 2023-24, els Instituts Josep Lladonosa i Joan Oró i l’Institut-Escola Torre Queralt, tots de Lleida.

INS d’Alpicat
INS Joan Oró
I-E Torre Queralt

A Catalunya, el Servei de Llengües Estrangeres i d’Origen (SLEO) del Departament d’Educació juntament amb els Serveis Territorials i el Consorci d’Educació de Barcelona, dona suport al programa col·laborant amb l’organització novaiorquesa i amb els centres catalans que hi participen. Podeu trobar informació de detall al Nodes de Projectes Internacionals del Departament d’Educació.

Aquest Programa connecta joves de 10 a 13 anys de ciutats d’arreu del món que interactuen en anglès sobre temes d’interès global. L’objectiu pedagògic del programa és que els i les alumnes adquireixin una perspectiva més àmplia sobre el món globalitzat en què viuen. A partir d’un currículum comú i compartit per tots els centres, els nois i les noies interactuen amb els seus partners a través d’una aula virtual, comparteixen punts de vista, desenvolupen la consciència global i reforcen competències clau per al segle XXI.

Al Segrià, els equips docents implicats d’aquests centres de Lleida participa al Seminari de coordinació amb l’objectiu és compartir activitats i experiències, crear xarxa i organitzar una jornada d’intercanvi entre l’alumnat que hi participa.
En aquest espai anem informant de les actuacions de coordinació que fem conjuntament a nivell de comarca.

Els dies 24 i 28 d’abril de 2023, al Parc de l’Aigua, de Lleida, els nois i noies de 1r i 2n d’ESO dels tres Instituts van realitzar dues Trobades d’intercanvi compartint el treball fet a les aules. Aquí en teniu una mostra.

Els dies 28 d’abril i 9 de maig de 2022, al Parc de La Mitjana, els nois i noies de 1r i 2n d’ESO dels tres Instituts van realitzar dues Trobades d’intercanvi. Ja fa una colla d’anys que realitzem aquestes trobades a Lleida on els Global Scholars comparteixen el treball fet a les aules i expliquen els projectes realitzats pels diferents grups.

No us perdeu els vídeos de les jornades! Tot un èxit!

Trobada 28 d’abril:

Trobada 9 de maig:

Encetem la 1a sessió del Seminari de coordinació del curs 2021-22 amb l’organització de la Jornada:

Reptes del sistema alimentari, una visió del sector econòmic de la comarca del Segrià, a càrrec de la Laia Villar d’ACTELGrup, que tindrà lloc el 26 de gener i que podreu seguir pel Canal Youtube del SE del Segrià

El dia 25 de març de 2021, a les 12h, l’alumnat de 1r i/o 2n d’ESO van participar a la Jornada d’intercanvi de projectes organitzada des del Seminari. Moltes felicitats pel treball fet!!

Voleu conèixer què fan? Accediu a l’espai compartit