Curs de formació inicial per a nous tutors i tutores d’aula d’acollida 2023-2024

Activitat formativa adreçada a tots els docents que han estat nomenats per a tot aquest curs com a tutors d’aula d’acollida, sense experiència prèvia, per tal de proporcionar-los recursos i orientacions de caràcter organitzatiu i metodològic.

Persones destinatàries

Docents, sense experiència prèvia, que han estat nomenats per al curs 2023-2024 com a tutors d’aula d’acollida.

• Fer l’acollida dels docents que s’incorporen com tutors d’aula d’acollida.
  • Analitzar els aspectes que intervenen en el procés d’acollida i integració als centres educatius de l’alumnat nouvingut i en l’atenció a l’alumnat de procedència estrangera que necessita suport per seguir el currículum ordinari.
  • Identificar les necessitats dels alumnes i aplicar recursos i estratègies per donar-hi resposta.

Format i continguts

Dues sessions síncrones en línia: dimarts 5 de setembre de 9h a 11h i dijous 14 de setembre de 17h a 19h

• El procés d’escolarització de l’alumnat de procedència estrangera: acollida inicial, aprenentatge intensiu de la llengua i accés al currículum ordinari.
  • Iniciació a la didàctica del català L2 per a l’aprenentatge inicial de la llengua.
  • L’accés al currículum ordinari: iniciació al tractament integrat de llengua i continguts, i estratègies de suport docent per a l’aprenentatge efectiu de les àrees i matèries.

Accés a l’oferta formativaInscripció oberta fins al 5 de setembre