Secrets elementals per promoure la sostenibilitat

Secrets elementals pretén contribuir a la millora dels resultats i la implicació dels alumnes, en especial dels primers cursos de l’ESO i i/o amb dificultats mitjançant estratègies de ludificació com a punt de partida. Els kits pedagògics associats han estat possible gràcies a un programa Unió Europea – Fons Social Europeu.

Hi ha tres tipologies de kits Secrets elementals:

• El kit que conté els tres itineraris (K3)
  • La nova versió d’itinerari 1 (K1) amb proves presentades de manera alternativa per adequar-se millor als alumnes dels primers cursos de l’ESO, o amb més dificultats d’aprenentatge de centres més desafavorits.
  • Els kits d’experimentació a microescala, tècnica que minimitza les quantitats de reactius i de residus.

La finalitat del projecte Secrets elementals és contribuir a l’aprenentatge amb sentit i a la implicació dels alumnes en el seu aprenentatge, així com emocionar-los i desvetllar el seu interès per aprendre, a través de la integració de coneixements i l’enfocament competencial a través de connexions multidisciplinaries.

Tindreu material de suport que conté tot el necessari per dur a terme l’escape room a l’aula de manera presencial. Tota la informació està penjada en un curs de l’entorn Moodle, amb la descripció del material, proves i reptes de cada itinerari.

Secrets elementals és una proposta didàctica ludificada en forma d’escape room sobre la taula periòdica i els elements, elaborada per un equip multidisciplinar del CESIRE.  El fil conductor de la proposta el constituexen els elements de la taula periòdica amenaçats per l’augment del seu ús, l’escassetat de reserves a l’abast o pel seu l’impacte mediambiental i social.

Secrets elementals Presentació CRP’s maig 2021

Contingut i instruccions generals Secrets elementals desembre 2021

Imatges de l’itinerari K1

Disponibilitat Secrets elementals per promoure la sostenibilitat ITINERARI K3 (Reg. XXXX)