Mobilització de l’ús de la llengua catalana als centres educatius

1-Per tal de mobilitzar l’ús de la llengua catalana als centres educatius com una de les principals polítiques educatives de país, Plataforma per la Llengua ofereix tallers per a escoles i instituts per tal de mostrar un vessant lúdic de la llengua catalana i fomentar-ne l’ús. Tots estan plantejats amb una durada de 2 hores i per grups de 30 alumnes. En podreu trobar de rap (diferents modalitats), de teatre, de glosa (amb possibilitat d’afegir-hi també, la rumba), de xarxes socials (amb influenciadors reconeguts), de creació de mems, de diversitat lingüística (que es pot complementar amb una proposta didàctica per treballar a l’aula), i alguns més. El catàleg està en constant renovació, podeu consultar-lo aquí.

Per resoldre dubtes o contractar-ne algun podeu escriure a tallers@plataforma-llengua.cat

2-Aquest curs se celebra la vuitena edició del Concurs Tísner de Creació de Jocs de Català, adreçat als alumnes de 5è i 6è de primària de totes les escoles dels territoris de parla catalana. L’objectiu del certamen és que alumnes, mestres i escoles descobreixin la faceta lúdica i creativa de la llengua catalana creant el seu propi joc. Durant el primer trimestre del curs està obert el formulari d’inscripció, que tancarà ara al desembre. Alumnes i mestres tindreu temps fins a l’abril per presentar els vostres projectes i el 27 de maig se celebrarà l’acte de lliurament de premis. Per saber com va anar el lliurament de premis de l’edició passada podeu veure aquest vídeo. Les bases del concurs són aquí.

Per a qualsevol dubte sobre el concurs podeu enviar un correu a concursdejocs@plataforma-llengua.cat.

3-Plataforma per la Llengua, junt amb els sindicats USTEC-STEs, Intersindical-CSC i SEPC, van engegar la campanya No t’excusis, per conscienciar la comunitat educativa (docents, monitors de lleure, de menjador, esportius, PAS…) de la importància d’exercir de referents lingüístics. A la web hi podreu trobar una sèrie de recursos per reflexionar sobre la qüestió i podeu signar la campanya personalment o com a centres!

Us engresquem a participar d’aquestes propostes !!!!