L’aula multinivell, un entorn interessant i enriquidor

RECULL DE MATERIALS

El Seminari Escola Rural al Segrià: Reflexionem, coordinem i compartim de totes les ZER de la comarca del Segrià es va plantejar aprofundir amb un dels aspectes nuclears de l’educació rural el plantejament de l’Aula Multinivell. S’ha comptat amb l’experiència i els sabers de Marta Barrera Vilà. Mestra de l’Escola de Llobera de la ZER del Solsonès i membre del Secretariat d’Escola Rural de Catalunya. Aquest recull de materials mostra l’itinerari formatiu seguit pels equips de mestres de les diferents ZERs de la comarca. Vol ser una eina de documentació de la feina feta però alhora un recurs per a continuar treballant als equips de mestres i als grups de treball específics interZER que s’estan promovent des del mateix Seminari.

Conferència

Dijous, 24 de març de 2022

L’aula multinivell, un entorn interessant i enriquidor

Descripció

L’Escola Rural permet dur a terme un aprenentatge que incorpora una manera de fer i d’estar propera, familiar, maximalista, individual i significativa.

Aquest context d’escola rural és tot un laboratori d’innovació educativa des del moment en què podem incorporar –per defecte- una diversitat d’estratègies educatives, eines i recursos pedagògics en el nostre dia a dia, que permet un aprenentatge a fons i personal.

Un aprenentatge sense límits en la curiositat de nens i nenes i sense límits en l’espai de l’escola, que traspassa les parets i incorpora la vida del poble amb tota naturalitat.

Les competències aprendre a aprendre i autonomia i iniciativa personal són pal de paller en tots els aprenentatges que una ER pot desenvolupar, ja que són presents en tot moment i en tota proposta.

Píndoles formatives

A partir de la conferència s’ha fet un taller en el què s’ha elaborat un recull de píndoles formatives a partir dels interessos de les mestres i dels mestres de les diferents ZERs  del Segrià.

Setembre-Novembre de 2022