II Jornada de Patrimoni i Educació

Inscripció    Programa

Activitat del Pla de Formació de Zona del Segrià

Descripció:

Educació i patrimoni són un binomi fonamental no només en l’àmbit de l’educació formal, sinó també en l’educació no formal i en l’educació permanent de la ciutadania. La situació de pandèmia viscuda durant el darrer any ens obliga a reflexionar sobre les pràctiques i les relacions establertes entre els museus i les escoles, i a explorar nous camins que permetin enfortir els vincles actuals. La jornada té per objectiu obrir un espai de formació, debat i coneixement d’experiències. Està adreçada a professionals del patrimoni i els museus, a l’estudiantat universitari i al personal docent en general.

Programa:

Dimarts, 16 de març
17.30 h Presentació de la jornada
17.45 h Els museus davant el repte de la virtualitat. Amb Gerard Ramon ( Teknecultura ), Belén Gómez de la Torre (arqueòloga i màster en Innovació de la Gestió Turística del Patrimoni Cultural i Natural) i Patrícia Ventura (responsable del projecte d’estratègia digital de la XMTLLA).
Debat
19.15 h Experiències Museu d’Art Jaume Morera de Lleida i Escola Príncep de Viana: projecte compartit pel curs 2020 2021.

Dijous, 18 de març
17.30 h Les escoles davant el repte de la virtualitat. Amb Damià Santamaria ( Referent de Cultura Digital del CRP del Segrià) i un centre d’educació primària.
18.30 h Experiències
Museu de Cervera- El meu cos és una casa.
Museu de Guissona- Cap a un nou projecte educatiu.

Dimarts, 23 de març
17.30 h Com podem repensar la relació entre el museu i l’escola? Amb el Museu d’Art de Girona i el Museu Nacional d’Art de
Catalunya.
18.30 h Experiències