GINYS per treballar l’oralitat a l’aula: Caixes parlants

DESCRIPCIÓ

Els ginys d’expressió oral són uns dispositius electrònics pensats per gravar i escoltar la veu. Els ginys faciliten treballar la comunicació oral i són aplicables a qualsevol àmbit, nivell i necessitat educativa.
Caixes parlants

Són 6 caixes petites de colors que permeten enregistrar i reproduir missatges fins a 10 segons.

És molt fàcil d’utilitzar. L’enregistrament de la veu o del so es fa mitjançant el botonet que hi ha al lateral (cal posar l’interruptor en la posició “ON”. Un cop enregistrat, cada cop que s’activi “ON” de nou, en obrir la caixa se sentirà la veu o so enregistrat. Es important que quan acabeu l’activitat torneu a posar els interruptors de les caixes en “OFF”.

Es posen objectes dins la caixa i, un cop s’obre una mica, es reprodueix l’enregistrament prèviament realitzat per part del docent o de l’alumnat (recordeu que l’interruptor ha d’estar en posició “ON”. Algunes idees que es poden dur a terme en diferents àmbits: lingüístic, artístic, matemàtic, …:

• Jugar a descobrir què conté la caixa a partir d’una descripció.
  • Jugar a descobrir què conté la caixa a partir d’una endevinalla.
  • Crear seqüències i ordenar les caixes (cançons, situacions, fases d’un procés, …)

Disponibilitat Maleta GINYS oralitat: Caixes parlants

En reserva del 6 al 20 de febrer de 2024 (ESC Magí Morera)

En reserva del 22 de febrer al 22 de març de 2024 (ESC La Seu Vella)