Som un grup de professors de clàssiques de les comarques de Lleida amb la determinació de tornar l’ensenyament de les llengües clàssiques i la seua cultura al mètode d’aprenentatge natural o inductiu-contextual.
Loquimur, pensa,
ἑλληνικά, μύθος,
latine
|
En formem part
Montse Asensio (INS Ribera del Sió, Agramunt), Carlos Buitrago (INS Almatà, Balaguer), Carme Barril (NS Els Planells, Artesa de Segre), Carme Messeguer (INS Seròs), Teresa Quintillà, (INS Guindàvols, Lleida), Núria Ruiz (INS Josep Valverdú, Les Borges Blanques), Neus Cabré (INS Ronda, Lleida) i Elena Álvarez (INS Josep Lladonosa, Lleida).
Coordina l’equip Carlos Buitrago. |
La trajectòria recorreguda
El grup Minerva porta diversos cursos en funcionament, la majoria d’ells sota la coordinació de Carlos Buitrago, amb un nucli estable de professorat de llatí i grec de centres del Segrià i comarques veïnes. Al llarg d’aquests anys el grup ha consolidat una metodologia de treball basada en la pràctica del llatí i el grec com a llengües comunicatives (mètode natural o inductiu-contextual), ha elaborat materials per a l’aula i ha creat un espai de referència per als docents de Clàssiques a Lleida. La cohesió entre els membres i la continuïtat del projecte any rere any en són el principal signe de salut.
|
Ens uneix la necessitat de formar-nos i millorar a nivell personal per tal de poder efectuar l’ensenyament del llatí i del grec amb les metodologies proposades.
La motivació intrínseca dels membres, tots ells especialistes apassionats per les llengües
clàssiques, és el principal actiu del grup. La dinàmica de treball —lectura en llatí directa,
sense traducció prèvia, seguint el mètode natural d’Ørberg— ha resultat molt estimulant i
ha millorat la fluïdesa lectora dels participants. La trobada presencial al Museu de Lleida
ha estat un moment de cohesió grupal especialment valorat. La combinació de llatí
(Roma Aeterna) i grec (Λόγος) en una mateixa sessió permet mantenir vives totes dues
competències. El compromís d’assistència i la participació activa han estat molt elevats al
llarg de tot el curs.
|
Els reptes
Consolidar la participació de tots els membres i ampliar el grup amb nous docents de la demarcació. Mantenir la regularitat de les sessions, que de vegades es veu afectada per les obligacions professionals dels participants (reunions de PAU, guàrdies, etc.). Explorar vies de finançament per poder comptar amb formació externa de qualitat (per exemple, amb especialistes de projectes com Satura Lanx). Buscar un format que ens permeti combinar millor la formació lingüística amb la reflexió didàctica aplicable a l’aula.
|
😎
-
-
-
-
-
-
-
Compromís
-
Intercanvi
-
Implicació
-
Treball
🙄
-
-
-
-
-
-
-
Llengua oral
-
Temporització de les presentacions
|