Projectes de les Entitats que participen a la Fira 2023 d’APS

Fira d’Entitats 2023

Llistat d’entitats que participaran el 7 de juny a les 16:30 a la Fira 2023. Podeu consultar el seu nom i el projecte que presenten de cara el curs vinent.

Projectes de les entitats participants:

Memòria, Dones i Educació: Les lluites veïnals i construcció dels barris de Barcelona als anys 60-70

La recuperació de la memòria dels barris, donar visibilitat al paper que van tenir les dones en el seu desenvolupament, i mostrar les xarxes de solidaritat i lluita per la justícia i els valors democràtics i socials.

Les petjades de la Memòria del Franquisme

Conèixer el nostre entorn, els nostres orígens, la nostra història contemporània, els nostre avis i avies (besavis/avies) .
Fer un ús adequat de les tècniques i dels fons documental que existeix a fi d’arribar a aquest coneixement.

El Mercat per la Porta Gran

Els mercats com espai d’inclusió social on les persones grans tenen un paper clau.

Menja’t el món

Els mercats com espai d’inclusió social on les persones nouvingudes tenen un paper clau.

Fem el món accessible

Apropar-se a l’accessibilitat universal a les barreres arquitectòniques i elaborar un mapa del grau d’accessibilitat de l’entorn educatiu.

Projecte en Òrbita

Proposta de teatre comunitari, un o més grups de joves d’educació secundària es sumaran al projecte per tal de recollir tota la informació possible sobre el col·lectiu amb el que s’estigui treballant per, posteriorment, explicar els aprenentatges adquirits amb una creació artística pròpia.

En Marxa Per La Salut!

Sensibilitzar la població sobre la importància de mantenir hàbits de vida saludables, centrant-nos principalment en l’alimentació i l’activitat física. Promoure un canvi a l’entorn per facilitar els hàbits de vida saludables.

Treballem al costat de les persones amb discapacitat.

Millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat.

Joves Mediadores/es Culturals – Projecte d’ApS

Divulgar el patrimoni de la ciutat a través de metodologies de mediació i noves tecnologies per fer una societat més rica culturalment i potenciar el
coneixement i el pensament crític a través de la interpretació dels fets històrics, socials i culturals.

Aprenentatge Servei, motor d’inclusió

El projecte “Aprenentatge i servei, motor d’inclusió” és una proposta del Servei Prelaboral de Les Corts que pretén, mitjançant l’Aprenentatge Servei, donar resposta a les necessitats d’inserció sociolaboral i d’inclusió social de les persones usuàries del servei, les quals tenen una problemàtica social derivada
de trastorn de salut mental.

Empremta CO4 (eCO4)

Generar un moviment plural de joves COnscients, COherents, COmpromesos i COnstants en la lluita contra la degradació ambiental, l’exclusió, la desigualtat i la
injustícia, aixoplugats per una Xarxa de Centres i Entitats Educatives que cooperen en l’educació per als ODS.

Descobreix la pluralitat de creences al teu entorn

Descobrir la pluralitat de creences a l’entorn de l’alumnat, posar-la en valor i donar-la a conèixer. Trencar prejudicis per afavorir el respecte a la diversitat
cultural i religiosa.

APRENENTATGE I SERVEI COMUNITARI

APS EN TEMPS DE COVID

NOTÍCIES APS

RECURSOS D’INTERÈS

Vols fer un projecte nou d’APSC amb el teu alumnat?

Aquí trobaràs propostes de diferents entitats d’àmbits molt diferents.